کد خبر : 1728
تاریخ انتشار : شنبه 16 آبان 1394- 56: 20

اعضای هیئت منصفه دادگاه مطبوعات گیلان معرفی شدند

اعضای هیئت منصفه دادگاه مطبوعات گیلان معرفی شدند

رئیس کل دادگستری گیلان زیرسئوال بردن تلاش‌های دست‌اندکاران قضا را موجب سلب اعتماد مردم به نظام اسلامی دانست و گفت: دستگاه قضایی به عنوان ملجا و پناهگاه مردم همواره سعی داشته در مسیر احقاق حق گام بردارد.

به گزارش ” درگیلان” ،  احمد سیاوش‌پور بعد از ظهر امروز در مراسم تحلیف اعضای هیئت منصفه دادگاه مطبوعات گیلان نقش افکار عمومی در حوزه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: در تمام چالش‌ها، مسایل و مشکلات انقلاب مردم نقش پررنگی ایفا کرده‌اند.

وی پایه نظام اسلامی را بر مبنای مردم‌سالاری دانست و افزود: حرکت کلیدی مردم عامل تحقق  انقلاب  اسلامی بوده و تحقق شعار وحدت کلمه از آرمان‌های امام راحل بود که امروزه شاهد شکوفایی و به ثمر رسیدن آن هستیم.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه رسانه از دیدگاه مثبت دارای جایگاه و موقعیت بالایی است، گفت: رسانه و مطبوعات از ارکان نظام جمهوری اسلامی است و از نقطه نظر آسیب و خطراتی که در جامعه ایجاد می‌کند، از دغدغه‌های مهم حکومت‌ها به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه باید چشمانی بصیر و آگاه بر هدایت این رکن مهم جامعه ناظر باشد، ادامه داد: اعضای هیئت منصفه مطبوعات نمایندگان تمام صنوف و اقشار جامعه هستند و وظیفه خطیر و سنگینی به‌عهده آنها گذاشته شده است.

سیاوش‌پور با تصریح بر اینکه دادگاه مطبوعات دادگاه ویژه‌ای است و در شعبه خاصی به تخلفات و جرایم آن رسیدگی می‌شود، به تمام رسانه‌ها و نهادهای اطلاع‌رسانی توصیه کرد از بروز تشنج و درگیری‌هایی که فایده‌ای برای مردم ندارد اجتناب کنند و به شعله‌ور شدن دشمنی‌ها و اختلافات دامن نزنند.

وی فکر و اندیشه و عقلانیت را بهترین نعمت الهی خواند که باید در قضاوت مورد توجه قرار گیرد و خاطرنشان کرد: میزان عملکرد ما باید براساس حق و عدالت باشد و فعالان حوزه مطبوعات کشور  باید فکر، اندیشه و عقلانیت را سرلوحه خود قرار دهند.

رئیس شورای قضایی گیلان ادامه داد: از مطبوعات استان و تمام کسانی که با قلم خود جامعه را جهت‌دهی می‌کنند می‌خواهیم انصاف را رعایت کرده و سعی کنند فضای حاکم بر گیلان مملو از آرامش و دوستی باشد.

وی زیرسئوال بردن تلاش‌های دست‌اندرکاران قضا را موجب سلب اعتماد مردم به نظام اسلامی دانست و متذکر شد: دستگاه قضایی به عنوان ملجا و پناهگاه مردم همواره سعی داشته در مسیر احقاق حق گام بردارد.

سیاوش‌پور به آمار ارائه شده پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی کشور از سوی رئیس قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: رئیس قوه قضائیه آمار وارده پرونده‌ها به دستگاه قضائیه در سال گذشته را حدود ۱۵ میلیون پرونده اعلام کرد که این آمار بالا نشانه اعتماد مردم به سیستم قضایی است.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید اظهار نظرها و تبلیغات خود را بر مبنای صحیح و قانونی ارائه کنند، یادآور شد: انصاف بهترین خصلت و صفت هر انسانی است و رسانه‌ها باید با رعایت حقوق شهروندی، آبروی اشخاص را که حرمت آن از کعبه نیز بالاتر است حفظ کرده و احترام متقابل را همواره مد نظر داشته باشند.

* اعضای جدید هیئت منصفه دادگاه مطبوعات گیلان معرفی شدند

به گزارش فارس، در جلسه مذکور احکام جواد شفارودی، علی کشت‌پرور، حجت‌الاسلام سلیمان پور ابراهیم، خلیل بیانی‌فر، حسینعلی خدایگانی، حجت‌الاسلام سید ابوطالب حجازی، حجت‌الاسلام جمال یاری، صمد اسماعیلی، حسن رجبی، شریف رضایی، مظاهر زمانی، عطا‌الله حاجتی مدارایی و سیده زهرا شفیع‌پور به عنوان اعضای جدید هیئت منصفه دادگاه مطبوعات در گیلان با حکم سراج نماینده تام‌الاختیار رئیس قوه قضائیه در تعیین اعضای هیئت منصفه سراسر کشور توسط رئیس کل دادگستری استان ابلاغ شد./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار