کد خبر : 8173
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶

دفتر جعفرزاده دیدار و ملاقات با شطرنج بازِ انگلیسی را تکذیب کرد!!

دفتر جعفرزاده دیدار و ملاقات با شطرنج بازِ انگلیسی را تکذیب کرد!!

عکس یادگاری نماینده رشت با «نایجل شورت» شطرنج باز معلوم العقیده انگلیسی که مواضع ضد حجاب و ضد ایرانی اش بر همگان روشن است، دردسر ساز شد.

به گزارش گیلانستان، نایجل شورت شطرنج باز انگلیسی که مواضع ضد حجاب و ضد ایرانی اش برای همگان روشن است در حالی پانزدهمین دوره مسابقات شطرنج خزر حضور یافت که اعتراضات گسترده ای در پی داشت.

این در حالی است که اکنون هر کدام از مقامات استانی زیر بار دعوت این شطرنج باز انگلیسی نمی روند.

در جدیدترین اقدام دقتر نماینده رشت در اطلاعیه ای دیدار و ملاقات جعفرزاده با نایجل شورت را تکذیب و دروغین خوانده است.

در قسمتی از این بیانیه آمده است: “دیدار و ملاقات دارای تعریف مشخص می باشد که تحت هیچ عنوان هیچگونه «نشست» یا «ملاقاتی» اعم از خصوصی یا حتی چند نفره بین این قهرمان دعوت شده از سوی جمهوری اسلامی ایران و نماینده رشت برگزار نشد.”

در این بیانیه همچنین با بیان اینکه حضور در مراسم افتتاحیه حداقل کاریست که یک مقام مسئول از جمله نماینده مجلس انجام می دهد، آمده “اگر فرد یا افرادی اظهاراتی داشته باشند که بر علیه نظام مقدس اسلامی باشد و مستوجب ممنوع الورودی یا ممنوع الخروجی باشند. مطابق قوانین جاریه، مرجع قانونی آن مشخص می باشد.”

شاید اگر دل به گمان و ظنّ مدیریت محترم دفتر نماینده رشت ببندیم این «دیدار» نامش «دیدار» نباشد که البته ما هم مدعی برگزاری «دیدار» و «نشست» نماینده رشت با این شطرنج باز معلوم العقیده نیستیم اما نمی توان منکر عکس یادگاری جناب نماینده با جناب شطرنج باز معلوم العقیده انگلیسی شد؛ می شود؟!

هرچند که در جایی دیگر از این بیانیه آمده است: «اگر هم به فرض نشستی در جهت توسعه این ورزش صورت می پذیرفت هیچگونه اشکالی بر آن وارد نبود».

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس سه شنبه , 5 بهمن 1395 - 0:06

که چی

amin چهارشنبه , 6 بهمن 1395 - 0:19

مزایده 2 میلیاردی که شهرداری می خواست 400 میلیون بفروشد!

سید امیرحسین علوی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی گیلانستان، با اشاره به جریانات اخیر شورا و شهرداری شهر رشت اظهار کرد: سید محمد علی ثابت قدم دوست و همنام برادر بنده است و من ایشان را در حوزه اجرایی دوست دارم و خیلی اوقات حس میکنم در اجرا کسی هست که انگار خودم هستم.
اگر هم در بحث استیضاح های ایشان گامی برداشتم، به خاطر احساس تکلیفم بوده است که در هر دوبار رای به قانع نشدن دادم. بنده حتی در استیضاح اخیر از یک هفته قبلش می دانستم که این استیضاح رای نمی آورد ولی به دلیل وطیفه ای که داشتم این کار را انجام دادم و عرض میکنم این اتفاقی که افتاد یک اتفاقِ دانسته بود.
ابزار نظارت شورا چیست؟ بنده ناظر شورا در کمیسیون مناقصات شهرداری هستم و میروم آنجا می نشینم و در صورت تخلفات تذکر می دهم. اما زمانی می بینم در یک تخلفی اصرار دارند، طبق قانون ابزار بنده جز سوال و استیضاح چیزی نیست.
هم ما و هم خیلی از افرادی که رای موافق دادند، همواره به تخلفات موجود اعتراض می کردند اما وقتی از این تذکرات نتیجه ای نمیگیریم از ابزار استیضاح استفاده می کنیم.

عده ای به بنده گلایه می کنند که شما در شهردار شدن ایشان نقش کلیدی داشتید پس را هم اکنون مخالفتی می کنید. بله بنده این را می پذیرم به جرات هم می گویم آقای ثابت قدم را در بحث شهردار شدن کمک کردم و ایشان هم این قضیه را از هرکسی بهتر می داند و اگر هم اینکار را کردم، با مشورت و تایید بزرگان زیادی که مورد اعتماد بنده هستند اتفاق افتاد.
بنده در این استیضاح تکلیفم را روشن کردم و بارها درخصوص اشکالات موجود، با شخص آقای ثابت قدم صحبت کردم. چون عادت ندارم مسائل و مشکلات را به فضای رسانه بکشانم، و بعد به بنده بگویند سند و مدرک افشا کنم، به همین دلیل سعی می کردم به نوع دیگری در حل مشکلات تلاش کنم.
اعتقاد دارم ذهن و تفکر مردم یک قداستی دارد که هیچ کس حق خدشه دار کردن آن را ندارد. وقتی در نظام جمهوری اسلامی کار می کنیم حق نداریم از اعتماد مردم سوء استفاده کنیم و به نگاه مردم آسیب بزنیم.
بنا به فرموده مقام معظم رهبری هیچ کس حق ندارد نا امیدی به مردم تزریق کند.
گفتمان بنده گفتمان فنی است
اگر می گویم شهرداری وارد ورطه بدهکاری عمیق دارد می شود، برایش مستندات دارم و حسابهای مالی شهرداری گویای این موارد است.
اگر تاکید می کنم در بحث های کاری، ضرورت و یا عدم ضرورت بعضی پروژه ها و نحوه واگذاری آنان باید دقت زیادی شود، برای صیانت و حفاظت از حق مردم است.
بنده بارها گفته ام که نوکر مردم و سرباز نظام هستم.
نمی دانم اتهام ما به چه است؟! بعضی وقتها ما را به شیک پوشی متهم می کنند و گاهی اوقات هم به حمایت از جوانان مذهبی و هیاتی شهرداری! اگر اتهام های بنده این نوع موارد است، صراحتا اعلام می کنم که به این اتهامات افتخار می کنم و می بالم. اعتقادم این است که یک مسلمان به فرموده ائمه اطهار(ع) بایستی آراسته باشد و باید تمکن و توان اقتصادی داشته باشد تا بتواند برای اعتلای اسلام، میهن و کمک به همنوعانش استفاده کند.
بنده به کادر سازی در حوزه جوانان مذهبی و توانمند و تحصیل کرده این شهر و این سیستم اعتقاد دارم. هرکسی غیر از این از بنده دیده است، بیاید در اذهان عمومی بگوید شمایی که از فلان شخص حمایت کردید، این آدم توان کاری نداشت.
در قضیه کنگره بزرگ 8 هزار شهید قهرمانی که امسال برگزار شد، این همان جوانان مذهبی و هیاتی شورا و شهرداری بودند که خوش درخشیدند.
این را در راستای رسالت شخصی زندگی خودم تعریف کردم و برایش تمام دارایی هایم را هزینه می کنم وگرنه بنده که نیازی نداشتم وارد مجموعه شورا و شهرداری شوم که امروز بگوید که فلانی تمامیت خواه است. اگر آن روزی که برادرزاده اش را حمایت کردم که پست بگیرد، تمامیت خواه نبودم و امروز که می گویم توانش همینقدر است و باید بیشتر تجربه کسب کند، آنوقت می شوم تمامیت خواه!

اگر امروز آقای ثابت قدم را در حوزه اجرایی دوست دارم، به خاطر این است که تفکر ایشان را در حمایت از جوانان می پسندم.
وی با بیان اینکه در تفکرات سیاسی و مکتبی با شهردار رشت تعارض دارم، گفت: اگر ما می خواهیم مظاهر تمدن غرب را در شهرمان پیاده کنیم، باید در چارچوب و لوای اسلام باشد. نباید صرف تمدن غرب را بیاوریم و شهرمان را به سمت سکولاریزه شدن پیش ببریم.
تا شهریور سال آینده به شرط حیات در مجموعه شورای شهر رشت حضور دارم. اگر یک روز هم به پایان مسئولیتم مانده باشد، جلوی هر حرکتی در این راستا را می گیرم.
چرا اگر قرار است برای روز رشت شوی خیابانی انجام دهیم اشکالی ندارد، اما اگر قرار است برنامه های مذهبی، هیاتی و ارزشی انجام دهیم باید کنسل کنیم؟! آن مدیر بی خود می کند اگر چنین کاری کند. اینها آن تعارضاتی است که عرض کردم.
اگر بنده و آقای ثابت قدم شریک اقتصادی باشیم، باهم مشکلی نداریم ولی اگر قرار باشد شریک تفکری باشیم، بسیار شفاف مشکل داریم.
بنده نسبت به انجام این قضایا هشدار می دهم و تا زمانی که اصلاح نشود، شیوه بنده همین است.
چطور یک عضو شورا می گوید؛ بله مشکلات شهرداری را می بینم ولی چونکه پرچمدار استیضاح فلانی هست، من موافق استیضاح نیستم. این با کجای نگاه اسلامی ما مطابقت دارد؟!
بنده به عنوان یک جوان نسل سوم انقلاب سوال دارم
جوانها امروز در عرصه های مختلف باید ورود کنند. چون شجاعت، صداقت و ایمانشان به آنها کمک می کند درست تصمیم بگیرند و اصلا هم نگاه بنده این نیست که آن جوان باید چپ، راست، اصلاح طلب یا اصولگرا باشد.
بارها گفته ام که اگر بنده به درد این سیستم و شورا نمی خورم، واضح و روشن به بنده بگویید که بروم دنبال کسب و کار خودم؛ مگر بنده بیکار بودم و در خیابان دور می زدم!؟ بنده حتی سه سال و نیم است که به مجموعه کاری خودم نتوانستم سر بزنم.
به بنده می گویند کار تبلیغاتی می کنی. بله بنده کار تبلیغاتی می کنم، کار تبلیغاتی من آنجایی بود که با جرات و یک تنه جلوی قراردادهای بی فایده شهرداری را گرفتم.
بنده از سازمان بازرسی درخواست می کنم در مناقصات شهرداری نظارت بیشتری داشته باشند.

می توانم ادعا کنم سازمان زیباسازی شهرداری رشت که در سال حدود 5 میلیارد تومان درآمد مستقیم دارد، اخیرا مزایده ای داشته که می خواستند تبلیغاتی که بالای 2 میلیارد تومان ارزش داشت را 400 میلیون تومان بفروشند اما بنده همانطور که مدیران شهرداری و سازمان بازرسی می دانند، شخصا جلوی این کار را گرفتم.
بنده را به دلیل این کارها متهم می کنند و چون سطح افرادی که این حرفها را می زدند در آن اندازه ای نمی دیدم که پاسخ دهم، تاکنون این نوع مسائل را رسانه ای نکردم.

رفتن به نوار ابزار