کد خبر : 91400
تاریخ انتشار : شنبه 9 اردیبهشت 1402- 05: 13

بیانیه امت حزب الله ( هیئت عاشقان ولایت) رشت:

سکوت اداره کل اوقاف و متولیان مهدیه پذیرفتنی نیست/ همه خطاکاران باید تنبیه شوند

سکوت اداره کل اوقاف و متولیان مهدیه پذیرفتنی نیست/ همه خطاکاران باید تنبیه شوند

.

به گزارش گیلانستان، امت حزب الله ( هیئت عاشقان ولایت) گلزار شهدای شهر رشت در واکنش به برگزاری انتخابات اتحادیه آرایشگران زنانه در مهدیه رشت طی بیانیه‌ای نوشت:

 

بسمه‌تعالی

آقا و مولای ما سرتان به سلامت! ببخشید ما را که دلتان را به درد آوردیم!

خبر به ظاهر باورپذیر نیست ولی وقتی فیلم‌ها پخش می‌شوند سکوتی آمیخته به درد وجود انسان را در برمی‌گیرد. حضور تعداد زیادی از بانوان عمدتاً بدحجاب و بی‌حجاب در حیاط و صحن مسجد مهدیه رشت همراه با اعمال قبیح اتفاقی نیست که به‌سادگی بتوان از کنار آن گذشت. جز یک مورد در دولت گذشته که چنین خطایی با شدت بسیار کمتر در همین مسجد مهدیه رخ داد حافظه تاریخی مردم گیلان چنین قبح شکنی و خطایی را به یاد ندارد.

به بهانه برگزاری انتخابات اتحادیه آرایشگران زن حریم مقدس مسجد مهدیه رشت در اختیار جمعی قرار می‌گیرد که هیچ تناسبی با شرایط و مقتضیات کاری آنها نداشت و باعث وقوع اتفاقاتی شد که در فیلم‌ها عیان است و جایی برای سرپوش گذاشتن باقی نمی‌گذارد. برگزاری انتخابات در شرایطی متناسب حق این صنف بود ولی انتخاب نادرست محل برگزاری انتخابات حقوق صنفی آنها و حریم مسجد مهدیه را خدشه دار کرد.

بی‌تعارف در نگاه اول چند سؤال به ذهن متبادر می‌شود:

اول: متولیان و متصدیان مسجد مهدیه با کدام مجوز و بر اساس کدام بند وقف نامه اقدام به اجاره دادن مهدیه رشت برای انجام چنین فعالیت‌هایی می‌کنند؟ مگر مسجد مهدیه رشت بلاتشبیه تالار است که هر کس برای هر کاری اقدام به اجاره آن کند؟

(لازم به ذکر است که متولیان مسجد مهدیه مدتی است که اقدام به این کار می‌کنند و حداقل در یک ماه گذشته شاهد برگزاری انتخابات اتحادیه نانواها هم در این محل بودیم.)

دوم: متولیان مسجد مهدیه رشت در مواجه با این خطا و هنجارشکنی چرا سیاست سکوت در پیش‌گرفته و با انداختن گناه خود به گردن دیگران از زیر بار مسئولیت فرار می‌کنند؟

سوم: چرا اداره اوقاف به‌عنوان ناظر عالی موقوفات نسبت به مسئولیت ذاتی خود اقدام و با بررسی موضوع، جهات و میزان خطاها را مشخص و عاملین را تنبیه نمی‌کند؟

(برفرض خصوصی بودن موقوفه و وجود بند خاص درباره تعیین متولی هم حجتی بر سکوت اداره کل اوقاف وجود ندارد که این هنجارشکنی با ذات وقف و اهداف اولیه بانیان آن در نشر معارف اسلامی در تضاد است و به‌راحتی امکان مداخله نماینده محترم ولی‌فقیه و استفاده از اختیارات قانونی ایشان وجود دارد. حضرت آیت‌الله فلاحتی به‌دفعات در خصوص بی‌حجابی در جامعه به مسئولان تذکر داده‌اند و پر پیداست که در چنین مکان مقدسی حساسیت و غیرت دینی ایشان دو صدچندان آشکار است.)

چهارم: مدیران اداره صمت چرا بدون شناخت موضوع دست به چنین اعمالی می‌زنند؟ یعنی این آقایان آگاهی ندارند که شاغلین این اتحادیه به واسطه شرایط خاص(عذر شرعی) گاه حتی امکان حضور در مساجد و اماکن مقدسه را ندارند؟ اگر اندکی تأمل و اندیشه در مدیران اداره صمت گیلان در این خصوص وجود داشت چنین عمل وقیحی رخ نمی‌داد و دل مؤمنین گیلان شکسته نمی‌شد!

و اما کلامی از سردرد:

مسجد مهدیه رشت میراث گران‌بهای دینداری مردم شهر رشت از دوران غربت و مظلومیت اسلام در دوران ستم‌شاهی است. اثر مقدس وجود بزرگانی به‌مانند شیخ احمد کافی هنوز در فضای آن نمایان است و سوز صدایش به گوش می‌رسد. این مسجد مقدس سال‌ها محل برگزاری نماز جمعه و محل اعزام رزمندگان اسلام به‌سوی جبهه‌ها بوده است. سوز دعای ندبه مسجد مهدیه هنوز انسان‌ساز است و شهدای بسیاری با آن به اوج رسیده آند!

آقایان مدیر بی‌تدبیر و غافل دست‌اندرکار هنجارشکنی در مسجد مهدیه رشت!

لطفاً با ناموس دینی مردم مؤمن رشت طرف نشوید! غیرت این مردم را بسیاری آزموده و اثر آن را دیده‌اند! توصیه امت حزب‌الله به شما توبه در برابر این خطا و عذرخواهی بی بهانه‌جویی است. همه خطاکاران چه از متولیان مسجد مهدیه رشت و چه مدیران صمت و هرکسی که در این فعل خطا نقشی داشته باید به‌شدت تنبیه شوند و چنین اعمالی به‌هیچ‌وجه نباید تکرار شود!

و اما در آخر:

یا صاحب‌الزمان عج! آقا و مولای ما سرتان سلامت! آقاجان حرمتی را شکستند و قلب شما را به درد آوردند! آقاجان ما سربازان بسیجی ولایت پای کار شما هستیم! به شما تسلیت عرض می‌کنیم و بر قصور خودمان در عدم برخورد با بانیان معترفیم! آقاجان چه کنیم که عده‌ای به بهانه مصلحت‌اندیشی مانع حرکت انقلابی فرزندان شما می‌شوند؟ ولی آقاجان به خون شهدا قسم دفعه بعد با موج غیرت عاشورایی فرزندانتان مواجه شده و خطاکاران خواهند دید که مردمان سرزمینی که برای دفاع از حریم حرم عمه سادات حضرت زینب کبری س در هزاران کیلومتر دورتر بیست‌وسه شهید مدافع حرم تقدیم می‌کنند چگونه از حریم حرمت شما پاسداری خواهند کرد!

آقا و مولای ما سرتان به‌سلامت! ببخشید ما را که دلتان را به درد آوردیم!

 

امت حزب الله (عاشقان ولایت)

رشت – ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

محمد شنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹

حرمت امامزاده را متولیان آن باید نگه‌دارند
اصناف مختلف از جمله آرایشگران خانم که تعدادشان کم هم نیست دعوت شده بودند و متولیان مسجد مقدس مهدیه و برگزار کنندگان انتخابات که میزبان بودند باید به نوع جنسیت و انتخاب محل توجه می‌کردند و چنانچه برخوردی قرار است انجام شود باید با برگزار کنندگان و متولیان مسجد مهدیه شود نه با دعوت شدگان.
البته از خانمهای آرایشگر بعنوان زن مسلمان که حاضر در حیاط و داخل مسجد مهدیه بودند انتظار داشتیم همانگونه که در ایام سوگواری خاندان پیامبر(ص) به ویژه در ایّام ماههای محرم و صفر و نیز ایّام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) حرمت نگه میدارند ، حرمت آن مکان مقدس را که به نام فرزند حضرت زهرا (س) است را نگه می‌داشتند و از انعکاس فیلم و عکس در فضای مجازی خودداری می‌کردند

۳۱۳ شنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴

باید هر کس که تو این بی حرمتی سهمی داشته فورا اخراج و مجازات بشه تا این گستاخی که همه خط قرمزهارو شکست دیگه تکرار نشه،عذر خواهی بخوره تو سرشون

محفوظ یکشنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۷:۴۲

کسی که چنین دهن کجی بزرگی به مسجد مهدیه کرده شک نکنید بهائی بوده. وگرنه حتی بچه‌های مدرسه‌ای هم که کمی احکام خونده باشن می‌دونن درآمد آرایشگران مال آغشته به حرامه و باید بهش خمس تعلق بگیره.

رفتن به نوار ابزار