کد خبر : 782
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 شهریور 1394- 50: 9

لاهیجان چهاردهمین شهر نمونه گردشگری در ایران

لاهیجان چهاردهمین شهر نمونه گردشگری در ایران

شهردار لاهیجان گفت: لاهیجان به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری های فراوان جزء چهارده شهر نمونه گردشگری در کشور شد.

به گزارش “در گیلان” ،  در لاهیجان با اشاره به موقعیت گردشگری این شهر اظهار کرد: شهر لاهیجان به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور محسوب شده و همواره در حوزه گردشگری داخلی و خارجی مورد توجه ویژه بوده است.

وی با بیان اینکه سه راهکار اساسی و راهبردی برای شهر لاهیجان برنامه‌ریزی شده است، افزود: در حوزه افزایش میزان کیفیت خدمات شهری و نیز ارائه و گستره خدمات در مناطق کمتر توسعه یافته و یا توجه نشده در شهر برنامه‌ریزی شده است.

شهردار لاهیجان ایجاد فضای مناسب برای جذب گردشگر و زیباسازی شهری را از دیگر برنامه‌ریزی مدیریت شهری این شهر عنوان کرد و گفت: تیم مدیریت شهری لاهیجان برای هفته دولت امسال پروژه‌هایی را آماده کرده که مردم می‌توانند از مزایای آنها بهره‌مند شوند.

وی پروژه‌های افتتاح شده لاهیجان را در سه حوزه گردشگری، ایجاد زیرساخت‌ها و خدماتی عنوان کرد و یادآور شد: حدود ۳۰ میلیارد ریال برای پروژه آسفالت معابر سطح شهر، ایجاد بازار عاقلیه و انتقال بازار پرده‌سر و زیپ‌لاین که یکی از ۳۰ پروژه برتر دنیا در حوزه زیپ‌لاین است، هزینه و افتتاح شد.

آگشته با بیان اینکه پروژه «باغ نارنج» تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: پروژه‌هایی مانند خانه کشتی، خانه پینگ‌پنگ و فضای ورزشی به همراه ۲۵ پروژه در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح پروژه‌های مذکور تحولی بزرگ در حوزه شهری لاهیجان اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: شهروندان و گردشگرانی که از فضای طبیعی دلنشین شهر لاهیجان استفاده می‌کنند می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

این مسئول حمایت از سرمایه‌گذاری در لاهیجان را از برنامه‌های مهم عنوان کرد و یادآور شد:  سیاست‌های تشویقی زیادی در این حوزه پایه‌گذاری شده و با برداشتن موانع موجود از سر راه سرمایه‌گذاران به امور مربوطه سرعت بخشیده شده است.

وی سرمایه‌گذاری در حوزه شهری لاهیجان را موجب افزایش اشتغالزایی دانست و خاطرنشان کرد: دست تمام سرمایه‌گذاران را به گرمی می‌فشاریم و مورد حمایت قرار می‌دهیم.

آگشته پیشینه تاریخی، مذهبی، گردشگری و… لاهیجان را پرافتخار خواند و یادآور شد: لاهیجان به دلیل برخورداری از جاذبه‌های گردشگری فراوان از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از ۱۴ شهر نمونه گردشگری کشور مطرح شده است./فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار