کد خبر : 91643
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402- 45: 16

مدیرکل ورزش گیلان:

گسترش ورزش باعث کاهش معضلات اجتماعی می‌شود

گسترش ورزش باعث کاهش معضلات اجتماعی می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: گسترش ورزش در شهرها و روستاها باعث کاهش معضلات اجتماعی می‌شود.

به گزارش گیلانستان، جهانبخش آرمان روز چهارشنبه در دیدار جامعه ورزش با مسئولان دادگستری گیلان در رشت اظهار کرد: در مطالعات تحقیقاتی که در روستاها انجام دادیم هر روستایی با مشارکت مردم زمین ورزش فراهم و امکانات ورزشی در آنها مستقر و فضای مناسب مهیا شد معضلات اجتماعی و اعتیاد در آنها به شدت کاهش یافت.

 

وی افزود: این در حالی است که وضعیت شهرها نیز همینگونه است و در مناطقی که امکانات ورزشی خوبی فراهم و ورزش پررونق است به طور قطع آسیبها و ناهنجاری های اجتماعی کمتر است از این‌رو باید برای توسعه و گسترش ورزش بیش از پیش سرمایه‌گذاری کنیم.

 

وی عنوان کرد: همچنین باشگاه‌های ورزشی پرطرفدار نیز برای ایجاد نشاط در جامعه بسیار موثر هستند و خوشبختانه باشگاه‌های موجود در گیلان در رشته فوتبال همانند سپیدرود، داماش، ملوان بندرانزلی، چوکا شهرداری آستارا و سایر تیمها از طرفداران زیادی برخوردار هستند که باید حمایت شوند چون در ایجاد نشاط اجتماعی به این باشگاهها نیاز داریم.

 

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در ادامه به دراختیار قرار دادن رایگان اماکن ملی برای پرداختن به ورزش اشاره و بیان کرد: برخی از اماکن جزو منابع ملی هستند و انتظار است که این اماکن طبق مواد چهار و ۶۰ در اختیار اداره ورزش قرار گیرد تا بتوانیم بیش از پیش در توسعه ورزش فعالیت کنیم.

 

آرمان خاطرنشان کرد: با تلاش‌هایی که انجام شده سند مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت پس از گذشت بیش از ۸۰ سال به نام اداره ورزش و جوانان ثبت شد و این امر نیز برای سایر اماکن ورزشی اینگونه ای در حال اجرا است و امیدواریم دستگاه قضا در این خصوص همکاری لازم را داشته باشد.

 

اجاره نرفتن ۲۴ مکان ورزشی در رشت

 

منصور غفاری رئیس اداره ورزش و جوانان رشت هم در این نشست به اماکن ورزشی که در قالب ماده ۸۸ واگذار شده اشاره و اظهار کرد: ۶۲ مکان در رشت پس از ۲ مرحله برای اجاره در مزایده قرار گرفت که ۲۴ مکان به اجاره نرفت.

 

وی افزود: این تعداد اماکن ورزشی برای اینکه متقاضی نداشتند به اجاره نرفتند وبرای نگهداری آن با مشکلاتی مواجهیم چون نیروی انسانی کافی برای اداره این اماکن نداریم و از سوی دیگر قادر به جذب نیرو نیز نیستیم اما می‌شود بودجه‌ای از سوی اداره کل ورزش از مازاد اجاره سایر اماکن دریافت شود.

 

در ادامه این نشست نیز از سوی برخی از روسای هیات‌های ورزشی مشکلات و معضلات موجود در ورزش بیان شد که حذف ماده ۸۸ و در اختیار قراردادن اماکن ورزشی به هیاتها، حذف مالیات از هیاتهای ورزشی، تعامل بیشتر سایر نهادها و ارگانها با هیاتهای ورزشی از مهمترین خواسته‌های روسای هیاتهای ورزشی گیلان بود.

 

در نشست جامعه ورزش گیلان با مسئولان دستگاه قضا، حجت‌الاسلام حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان، احمد آقایی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری این استان، مسئولان اداره ورزش و جوانان گیلان و روسای هیات‌های ورزشی این استان حضور داشتند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار