کد خبر : 1399
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹

گلزار شهدای گیلان ثبت ملی می‌شود/ زیرسئوال بردن فعالیت گذشتگان کم‌لطفی است

گلزار شهدای گیلان ثبت ملی می‌شود/ زیرسئوال بردن فعالیت گذشتگان کم‌لطفی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از تشکیل کمیته ثبت ملی گلزار شهدا در استان خبر داد و گفت: گلزار شهدای گیلان در قالب ثبت میراث معنوی، ثبت ملی می‌شود.

به گزارش درگیلان، حجت شعبانپور ظهر امروز در چهل و چهارمین جلسه کارگروه ساماندهی گلزار شهدای گیلان با تاکید بر مشخص کردن متولی گلزار شهدای تازه‌آباد این شهر اظهار کرد: استفاده بهینه از گلزار شهدا در عرصه‌های فرهنگی نیازمند مشخص کردن متولی در این زمینه است.

وی گلزار شهدا را متعلق به تمام جامعه عنوان کرد و افزود: استفاده ابزاری از گلزار شهدا و تریبون کردن برای برخی افراد در شأن این مکان‌ها نیست.

شعبانپور با بیان اینکه شهرداری‌ها متولی ساماندهی و رسیدگی به امور گلزار شهدا در شهرها هستند، تصریح کرد: در مدت 10 روز آینده باید متولی‌گری شهرداری رشت در رسیدگی به امور گلزار شهدای این شهر مشخص شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان به مسقف و محصور کردن گلزار شهدای تازه‌آباد شهر رشت اشاره کرد و گفت: در ابتدا قرار بود گلزار شهدای مذکور دارای سقف باشد و بعد محصور کردن به این پروژه اضافه شد و اکنون تاسیسات گرمایشی و سرمایشی در آن نصب شده است.

این مسئول، نصب سقف کاذب در گلزار شهدای رشت را حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: مطالعات بسیاری در مورد صوت، نور و تصویر سقف کاذب گلزار شهدای شهر رشت انجام شده است.

وی با اشاره به تلاش مسئولان در دوره‌های گذشته، بیان کرد: زیر سئوال بردن و نادیده گرفتن فعالیت مسئولان در دوره‌های گذشته کم لطفی است.

شعبانپور دخالت سلیقه‌های مختلف در ساماندهی گلزار شهدا را از موانع برشمرد و یادآور شد: به تعداد مزار شهدا سلیقه‌های مختلف وجود دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان در ادامه با بیان اینکه مجری ساماندهی گلزار شهدای انزلی اداره راه و شهرسازی است، اظهار کرد: تا پایان امسال ساماندهی گلزار شهدای انزلی به اتمام می‌رسد.

وی همچنین به ثبت ملی گلزار شهدا در گیلان اشاره کرد و گفت: تمام گلزار شهدا را می‌توان در قالب ثبت میراث معنوی ثبت ملی کرد و کمیته‌ای به این منظور در استان تشکیل می‌شود./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار