کد خبر : 83141
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 آبان 1401- 13: 11

۲ هزار جلد کتاب در مدارس گیلان توزیع شد

۲ هزار جلد کتاب در مدارس گیلان توزیع شد

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گیلان گفت: به مناسبت هفته کتاب ۲ هزار جلد کتاب غیر درسی در موضوعات و حوزه های مختلف در مدارس استان توزیع شد.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایرنا، حسن پیر اولیاء روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: این تعداد کتاب اعم از آموزشی، علمی و فرهنگی در قالب ۳۰۰ عنوان به مدارس روستایی و عشایری استان اهدا شده‌ است.

 

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های کتاب به صورت حضوری و مجازی در واحدهای آموزشی گیلان به مناسبت هفته کتاب اضافه کرد : هم اکنون نمایشگاه های کتاب در ۳۰۰ مدرسه استان دایر شده‌ است.

 

این مسئول، پویش کتابخوانی با عنوان “من یارمهربانم” را از دیگر برنامه های هفته کتاب در استان عنوان و ذکر کرد: فراخوان شرکت در این پویش از طریق سامانه دانش آموزی شاد و مدارس انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه دانش آموزان و فرهنگیان در گیلان مخاطبان این پویش هستند، افزود: پویش با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی برگزار شده که علاقمندان می توانند  آثار خود را در بخش های مختلف از جمله شعر و نقاشی در موضوع کتاب به مسئولان مدارس ارائه دهند.

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان بیان داشت: تاکنون ۷۰۰ اثر از دانش‌آموزان و فرهنگیان علاقمند برای شرکت در پویش من یارمهربانم جمع آوری شده است.

 

وی در ادامه با تشریح سایر برنامه های هفته کتاب اظهار کرد: نشست های کتابخوانی، تقدیر از دانش‌آموزان، معلمان کتابخوان، مسابقه های کتابخوانی، قصه‌گویی و انشاء، قدردانی از خیرین اهداکننده کتاب و شناسایی دانش آموزان و فرهنگیان مولف از جمله دیگر برنامه‌های هفته کتاب است.

 

وی، نواختن زنگ کتاب را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و افزود: این زنگ امروز در مدرسه روستایی انصاربجاربنه رشت به صدا درآمد و برنامه های مختلف در ارتباط با فرهنگ کتابخوانی انجام شد ضمن اینکه هر مدرسه ای نسبت به برگزاری این زنگ در هفته کتاب اقدام کرده یا می کند.

 

پیر اولیاء به اعزام ۱۲ دانش آموز از گیلان به جشنواره کشوری دانایی و توانایی “مسابقه کتابخوانی” اشاره و خاطرنشان کرد: این تعداد از برگزیدگان استانی جشنواره دانایی و توانایی هستند که پنجشنبه هفته جاری به تهران اعزام می شوند.

 

استان گیلان دارای افزون بر ۳۷۰ هزار دانش آموز است که در نزدیک به چهار هزار مدرسه تحصیل می کنند.

 

هفته کتاب از ۲۱ آبان آغاز شده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار