کد خبر : 95865
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مرداد 1402- 48: 19

بهسازی و شاداب‌سازی ۳۵۰ مدرسه گیلان آغاز شد

بهسازی و شاداب‌سازی ۳۵۰ مدرسه گیلان آغاز شد

مراسم افتتاحیه طرح شهید عجمیان شامل نهضت بهسازی و شاداب‌سازی مدارس حاشیه شهر و کم‌برخوردار با همراهی گروه‌های جهادی امروز پنجشنبه در دبستان شهدای سلیمانداراب ناحیه یک رشت برگزار شد.

به گزارش گیلانستان، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گیلان در حاشیه افتتاح این طرح در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: طرح شهید سرافراز روح‌الله عجمیان به صورت ملی با هدف بهسازی و شاداب‌سازی مدارس مناطق کم‌برخوردار حاشیه شهر و روستایی در سطح استان آغاز شده‌است.

 

جابر عباسی با بیان اینکه ۳۵۰ مدرسه در گیلان تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: طرح با مشارکت گروه‌های جهادی به اجرا درآمده‌است.

 

وی با تشریح برنامه‌های نهضت بهسازی و شاداب‌سازی مدارس حاشیه شهر و کم‌برخوردار خاطرنشان کرد: رنگ‌آمیزی کلاس و محوطه مدارس، بهسازی و تعمیر میز، نیمکت واحدهای آموزشی، تعمیر در کلاس‌های درس و بهسازی سرویس‌های بهداشتی مدارس از جمله برنامه‌های این طرح است.

 

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گیلان بیان کرد: بهسازی و شاداب‌سازی این تعداد مدارس در استان بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

 

وی اظهار کرد: علاوه بر این تعداد از مدارس در سایر واحدهای آموزشی نیازمند بهسازی، اقدامات مختلفی در خصوص توسعه و بهسازی کارگاه‌های هنرستانی، زیباسازی محوطه بیرونی مدارس در حال انجام است.

 

شهید روح‌الله عجمیان، یکی از فعالان حوزه اقدامات جهادی بود و با فعالیت در گروه‌های مردمی نقش فعال در کمک به مناطق کم‌برخوردار داشت و بر این اساس وزارت آموزش و پرورش با تاسی به سیره این شهید بزرگوار قدم در راه بسترسازی برای فعالیت گروه‌های جهادی در مدارس گذاشته است.

 

استان گیلان دارای افزون بر ۳۷۰ هزار دانش‌آموز است که در بیش از چهار هزار واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار