کد خبر : 101073
تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1402- 39: 17

استاندار گیلان:

آثار فاخر برای شخصیت پردازی «میرزا کوچک جنگلی» ساخته شود

آثار فاخر برای شخصیت پردازی «میرزا کوچک جنگلی» ساخته شود

استاندار گیلان با تاکید بر تولید آثار فاخر در شخصیت پردازی میرزا کوچک و ابعاد نهضت جنگل گفت: نباید به ساخت یک سریال در وصف میرزا کوچک بسنده کرد.

به گزارش گیلانستان، اسدالله عباسی صبح شنبه در همایش سالروز شهادت روحانی مبارز شهید میرزا کوچک جنگلی در تالار مرکزی رشت اظهار کرد: میرزا کوچک جنگلی اسوه مبارزه و جهاد در مقابل استکبار و استثمار است.

 

وی با تاکید بر لزوم تغییر رویکردها در زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهید میرزا کوچک افزود: برای معرفی میرزاکوچک خان فقط نباید به پاسداشت‌ها، گرامیداشت‌ها و همایش‌ها بسنده کنیم.

 

استاندار گیلان با اشاره به گذشت بیش از یک قرن از شهادت میرزا کوچک بیان کرد: عملکردها را در تبیین و معرفی نهضت جنگل و شخصیت پردازی‌های میرزا کوچک خان در این یک قرن باید مورد واکاوی قرار گیرد.

 

عباسی با اشاره به ۵۷ سال خفقان و حذف نام میرزا کوچک در دوره پهلوی اضافه کرد: واهمه از نام، نشان و شجاعت میرزا کوچک منجر به حذف نام ایشان در دوره پهلوی شد.

 

وی با اشاره به آثار و بناهای جا مانده از نهضت جنگل افزود: تاریخ چند وجهی نهضت جنگل و قیام میرزا در بخش‌های مختلف احیا شود.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه غنای فرهنگی رشت و گیلان باید مورد تبیین قرار گیرد، گفت: در معرفی رشت و گیلان با پسوند نهضت جنگل و میرزا کوچک باید کارهای اثرگذاری صورت گیرد.

 

عباسی با بیان اینکه تاریخ بعد از شهادت میرزا کوچک دست طاغوت بود، اضافه کرد: بخشی از واقعیت‌های نهضت جنگل و میرزا کوچک در دوره پهلوی تحریف شد که باید ابعاد شخصیتی این چهره ملی و بین المللی جهان اسلام احیا شود.

 

وی با بیان اینکه نهضت جنگل قیام ویژه و منحصر به فرد بود، افزود: قیام میرزا کوچک بر پایه مبانی دینی و قرآنی بوده است.

 

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم تکلیف شناسی دستگاه‌ها و نهادها در قبال میرزا کوچک خان جنگلی اضافه کرد: وظایف و تکالیف دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی در حوزه نهضت جنگل مشخص شود.

 

عباسی با تاکید بر تولید آثار فاخر در شخصیت پردازی میرزا کوچک و ابعاد نهضت جنگل، اضافه کرد: فقط نباید به ساخت یک سریال در وصف میرزاکوچک بسنده کرد بلکه باید آثار فاخر و ارزشمند بیشتری برای چهره پردازی این مرد بزرگ ساخته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار