کد خبر : 92784
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱

فرمانده انتظامی گیلان خبر داد؛

آزادسازی ۱۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی در لاهیجان

آزادسازی ۱۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی در لاهیجان

فرمانده انتظامی استان گیلان از رفع تصرف هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی در بازکیاگوراب لاهیجان خبر داد و گفت: متهم ۵۸ ساله برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

به گزارش گیلانستان، سردار عزیزاله ملکی امروز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با تاکید بر مبارزه جدی مجموعه انتظامی با متخلفان اقتصادی، زمین‌خواران و افرادی که به هر نحوی قصد تصرف اراضی ملی و طبیعی را دارند، اظهار کرد: این اقدام و برخورد با متخلفان به طور مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

 

وی به دریافت خبری در خصوص تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در منطقه بازکیاگوراب شهرستان لاهیجان و آغاز تحقیقات پلیس در این زمینه اشاره کرد و گفت: مأموران پلیس آگاهی این شهرستان ضمن هماهنگی قضائی به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی به محل اعلامی اعزام شدند.

 

فرمانده انتظامی استان گیلان تصریح کرد: در بازدید از منطقه مورد نظر مشخص شد، فردی هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله سیم‌خاردار محصور کرده است.

 

سردار ملکی از معرفی متهم ۵۸ ساله برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و با بیان اینکه کارشناسان ارزش تقریبی این اراضی را ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند، افزود: با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

 

سردار ملکی حفظ و حراست از منابع طبیعی را وظیفه همگانی عنوان کرد و ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشابه، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار