کد خبر : 51067
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اردیبهشت 1399- 49: 11

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

آغاز فعالیت ۱۶۰ کارخانه جدید در گیلان؛ میزان سرمایه‌گذاری صنعتی در استان ۲ برابر شد

آغاز فعالیت ۱۶۰ کارخانه جدید در گیلان؛ میزان سرمایه‌گذاری صنعتی در استان ۲ برابر شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان آغاز فعالیت ۱۶۰ کارخانه جدید در استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: میزان سرمایه‌گذاری صنعتی در گیلان ۲ برابر شد.

به گزارش گیلانستان فرهاد دلق‌پوش، با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری صنعتی در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ رشد دو برابری داشته است ادامه همین روند در سال جهش تولید را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: در سال گذشته با شروع به کار ۱۶۰ کارخانه جدید در گیلان بیش از ۲ هزار نفر مستقیماً مشغول به کار شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان استمرار روند ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی، اشتغالزایی و فعال کردن ظرفیت‌های بلااستفاده صنایع را در سال ۹۹ مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: سرمایه‌گذاری بیش از هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی در بخش صنعت استان گیلان زمینه‌های تحقق شعار رونق تولید را در سال ۹۸ فراهم کرد.

دلق‌پوش صدور بیش از ۱۶۰ پروانه بهره‌برداری برای فعالیت صنعتی و تولیدی و صدور ۱۱۵ فقره کارت بازرگانی جدید در سال گذشته را از جمله اقدامات سازمان صمت در سال ۹۸ ذکر کرد و ابراز داشت: علاوه بر این راهکارها و مشاوره‌های لازم برای جذب سهم بازارهای بین‌المللی نیز به مدیران واحدهای صنعتی استان گیلان ارائه و ساز و کار آن به صورت پایه و حرفه‌ای برای آن‌ها فراهم شد.

وی پیگیری‌های لازم جهت پرداخت تسهیلات بانکی با هدف بازگرداندن واحدهای راکد و تعطیل شده به چرخه تولید را از جمله اولویت‌های کاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان دانست و تصریح کرد: استان گیلان در حوزه پرداخت تسهیلات رونق تولید از نظر تعداد در جایگاه سوم و از لحاظ مبلغ در رتبه سیزدهم کشور قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان دارا بودن بزرگترین مرز ترانزیتی کشور را از جمله ویژگی‌های استراتژیک این استان تلقی کرد و افزود: از آن‌جا که گیلان نقطه ثقل بسیاری از امور تجاری و اقتصادی محسوب می‌شود در صورت عدم نظارت‌های مستمر بر روند وقوع پدیده قاچاق، این امر می‌تواند خطرآفرین باشد.

دلق‌پوش بیکاری و اشتغال کاذب را از جمله تبعات سنگین وقوع پدیده شوم قاچاق کالا دانست و با تأکید بر لزوم توجه بیشتر بر روی ارتقاء کیفیت تولیدات داخلی اظهار داشت: توسعه‌نیافتگی مناطق مرزی زمینه لازم برای وقوع قاچاق را فراهم می‌کند بنابراین لازم است به درآمد و معیشت مردم این مناطق توجه ویژه‌تری شود.

وی اصلی‌ترین چالش‌ها و موانع مؤثر در تحقق نیافتن کامل اهداف پروژه اقتصاد مقاومتی را عدم تخصیص به موقع تسهیلات توسط بانک‌های عامل اعلام کرد و اظهار داشت: طولانی شدن فرآیند بررسی اعطاء تسهیلات به پروژه‌های صنعتی موجب می‌شود پروژه عملاً زمان طلایی خود را برای احداث و جذب بازار از دست بدهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان اشتغال دو برابری صنعت در سال جهش تولید را به عنوان یک هدف مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه هم‌اینک تسهیلات بانکی به پروژه‌ها سر وقت تخصیص پیدا نمی‌کند افزود: عدم پرداخت به موقع تسهیلات موجب تعویق در اجرای پروژه‌های صنعتی می‌شود و باید این مانع رفع شود.

دلق‌پوش با تأکید بر اینکه اموری نظیر سفارش ساخت ماشین‌آلات داخلی و یا خارجی، خرید تجهیزات و واردات ذاتاً پروسه‌ای زمان‌بر است عنوان کرد: در این بین عدم پرداخت به هنگام وام‌ها و تسهیلات بانکی در زمان مقرر و همزمانی آن با هزینه‌های جانبی ناشی از نوسانات بازار، موجبات کندی در مسیر تولید را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار