کد خبر : 5597
تاریخ انتشار : جمعه 19 شهریور 1395- 55: 22

آل‌سعود مورد حمایت استکبار و صهیونیست است/ نمی‌توان مدیریت حج را به آل‌سعود واگذار کرد

آل‌سعود مورد حمایت استکبار و صهیونیست است/ نمی‌توان مدیریت حج را به آل‌سعود واگذار کرد

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: اکنون که آل سعود بی‌فکر است نمی‌توان خانه خدا را در اختیار آنها گذاشت در حالی‌که دست آنها در دست آمریکا و اسرائیل است.

به گزارش گیلانستان، آیت الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت که در مسجد مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد با دعوت به تقوای الهی با بیان اینکه بهترین کلام, کلام خدا است، اظهار داشت: در ایام حج قرار داریم و حج یکی از ارکان دین است که در بین واجبات قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه قرآن بر حج سفارش کرده است، اظهار کرد: کسی که حج را به‌طور عمد انجام ندهد بنا بر سفارشات معصومین و قرآن کفر ورزیده است.

وی با بیان اینکه دشمنان گاهی نمی‌گذارند مردم به حج بروند، مطرح کرد: قرآن می‌فرماید کسانی که کافر شدند و مانع حج رفتن مسلمانان به سوی خانه خدا می‌شوند برای آنها عذابی دردناک در نظر گرفته می‌شود.

آیت‌الله قربانی با اشاره به ویژگی‌های خانه خدا عنوان کرد: این خانه برای همه انسان‌هاست و تنها مربوط به آل سعود و اهالی مکه نیست.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه در نهج‌البلاغه ذکر شده که زمین‌های خانه خدا قابل تصرف نیست، بیان کرد: این زمین‌ها قابل تملک نیست.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان خانه خدا را مربوط به همه انسان‌ها دانست و گفت: آل سعود صاحب و مالک خانه خدا نیست و در قرآن آمده است که کعبه و مسجد الحرام برای همه انسان‌هاست.

آیت الله قربانی با اشاره به اینکه شرایط همه برای انجام فرایض در خانه خدا یکسان است، بیان کرد: در خانه خدا همه یک لباس می‌پوشند و همه اعم از وزیر, فقیر و دیگران یکسان هستند.

آیت الله قربانی با بیان اینکه کیفر و مجازات در خانه خدا انجام نمی‌شود، اظهار کرد: در خانه خدا نمی‌توان حتی قاتل را هم مجازات کرد.

وی مطرح کرد: در خانه خدا حتی نباید حیوانات را مورد آزار و اذیت قرار داد و شاخه‌ای از درخت را نباید شکست.

امام جمعه رشت ایستادگی اسلام و دین را با بقای خانه خدا و کنگره‌ای که در آنجا تشکیل می‌شود، عنوان کرد و گفت: قرآن می‌فرماید “خداوند کعبه را وسیله‌ای برای سرپا نگه‌داشتن اسلام قرار داد” و مسلمانان هر سال در کنگره بزرگ حج شرکت می‌کنند و نیروی خود را علیه دشمنان به کار می‌گیرند.

آیت الله قربانی با تاکید بر اینکه حج باید سیاسی باشد، تصریح کرد: هنگامی که حضرت ابراهیم(ع) می‌خواست فرزندش را قربانی کند شیطان در لباس انسان وارد شد و حضرت ابراهیم(ع) بر او سنگ زد.

وی با بیان اینکه مسلمانان امروز از شیاطین زمان برائت می‌کنند، بیان کرد: امام خمینی(ره) می‌فرماید اگر حجی همراه با برائت از دشمنان و شیطان نباشد آن حج بی‌معنا است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه حضرت ابراهیم(ع) حاضر شد به فرمان خدا فرزندش را قربانی کند، اظهار کرد: خداوند گوسفندی را برای ابراهیم(ع) نازل کرد و امروز در عید قربان گوسفند قربانی می‌کنند.

آیت الله قربانی با اشاره به اینکه آل سعود ریاست کمیسیون حقوق بشر را برعهده دارد، گفت: آنها خود چیزی نیستند و آمریکا و اسراییل از آنها حمایت می‌کنند.

وی عنوان کرد: اکنون که آل سعود بی‌فکر است نمی‌توان خانه خدا را در اختیار آنها گذاشت در حالی‌که دست آنها در دست آمریکا و اسرائیل است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه باید جهان اسلام برای اداره خانه خدا فکری کند، گفت: باید این گروه نادان از خانه خدا بیرون بروند.

وی با اشاره به اینکه در جمعه خونین سال ۶۶ در مکه حضور داشتم، گفت: ۴۵۰ نفر از حجاج به دست وهابی‌ها شهید شدند و سال گذشته حدود ۷ هزار نفر از حجاج به‌طور مظلومانه شهید شدند که ۵۰۰ نفر از آنها ایرانی بودند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در طول این یکسال حکومت آل سعود حاضر به معذرت خواهی نشد، بیان کرد: مقام معظم رهبری درخواست کرده گروهی این موضوع را روشن کنند و امیدواریم دنیای اسلام از غرب‌زدگی بیرون بیاید و قرآن به ما می‌گوید در برابر دشمنان تجهیزات لازم را فراهم کنیم.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) و اینکه ایشان جایگاه ویژه‌ای در بین ائمه دارد، گفت: وی فرهنگ اصیل تشیع را بعد از پدرش با تربیت شاگردان فراوان و ایجاد دانشگاهی که در مدینه بنیاد گذاشت احیاء کرد.

آیت الله قربانی با اشاره اینکه به ایام شهادت آیت الله مدنی و آیت الله طالقانی نزدیک هستیم، عنوان کرد: منافقان این فرشته‌ها را از ما گرفتند و آیت‌الله طالقانی از پیشگامان انقلاب و امید روشنفکران بود.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه در روز عرفه نباید دعای امام حسین(ع) را فراموش کنیم، تاکید کرد: ما نیز حسینیه‌ها و مساجد خود را به عرفه تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بزرگترین اقدام فرهنگی را انجام می‌دهند، گفت: مقام معظم رهبری به محور بودن خانواده تاکید می‌کنند و اینکه دنیای غرب امروز از طریق ماهواره خانواده‌ها را متلاشی می‌کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ماهواره در جامعه اسلامی اثر گذاشته است، مطرح کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند اگر اساس زندگی اجتماعی برمبنای خانواده باشد عشق برجامعه حاکم می‌شود.

وی یکی از مطالبات مقام معظم رهبری را گروهی حقیقت یاب برای حادثه منا عنوان کرد و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند دنیای امروز به مقدسات ما حمله کرده است و روحانیون باید پاسخگوی شبهات دشمنان باشند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار