کد خبر : 38791
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 تیر 1398- 09: 17

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان:

اجرای طرح «نشاط معنوی» در۱۲۰ بقعه گیلان/۱۳۴ مُبلغ مشارکت می کنند

اجرای طرح «نشاط معنوی» در۱۲۰ بقعه گیلان/۱۳۴ مُبلغ مشارکت می کنند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اجرای طرح «نشاط معنوی» در ۱۲۰ بقعه متبرکه این استان، گفت: ۱۳۴ مبلغ بومی و اعزامی در این طرح مشارکت دارند.

به گزارش گیلانستان حجت الاسلام ستار علیزاده پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح نشاط معنوی که در آستان مقدس خواهر امام رضا (ع) در رشت برگزار شد با بیان اینکه خوشبختانه امسال شاهد همسوئی و همفکری و هم افزایی میان مدیران دستگاه‌های فرهنگی گیلان برای اجرای طرح اوقات فراغت هستیم، گفت: تلاش شده تا از همه ظرفیت برای ارائه بهترین برنامه در قالب اجرای این طرح استفاده شود.

مدیرکل اوقاف گیلان در ادامه به مشارکت بیش از ۲۰۰ مربی قرآنی، فرهنگی، ورزشی، فنی و حرفه ای در پایگاه های اوقات فراغت استان گیلان در طی یک ماه فعال اشاره کرد و افزود: از ظرفیت مبلغین اعزامی از قم و روحانیون مستقر و بومی نیز در اجرای این طرح استفاده می شود.

وی با اشاره به سالروز ولادت با سعادت حضرت معصومه (س)، بیان کرد: عزت، عظمت و اقتدار اسلام، انقلاب و نظامی اسلامی به برکت وجود امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (ع) است.

علیزاده با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب درباره حضرت فاطمه معصومه (س) می فرمایند ایشان دارای مقام و جایگاه بزرگی است که باید از برکات وجودی ایشان در ایران بهره مند شویم، تصریح کرد: رعایت حجاب اسلامی از سوی زنان و دختران ایرانی یکی از برکات وجودی ایشان است.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم الگوبرداری از زندگی و سیره رفتاری و گفتاری ائمه اطهار (ع)، افزود: پیروی و الگوبرداری از ائمه اطهار (ع) عزت و عظمت دنیا و آخرت را برای ما به دنبال خواهند داشت.

مدیرکل اوقاف گیلان به حضور خواهر امام رضا (ع) در گیلان نیز اشاره کرد و گفت: گیلانیان ایشان را حضرت فاطمه معصومه ثانی می‌دانند و به ایشان ارادت خاصی دارند.

وی در ادامه همچنین به آغاز اجرای طرح «نشاط معنوی» ۱۲۰ بقعه متبرکه استان گیلان اشاره و بیان کرد :۱۳۴ مبلغ بومی و اعزامی و ۲۰ مربی سبک زندگی اسلامی با اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان همکاری می کنند.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به اینکه در طرح تابستانی نشاط معنوی ۱۴ خیمه معرفت در بقاع متبرکه شاخص گیلان که در مسیرهای پرتردد مواصلاتی واقع هستند، دایر می‌شود، ادامه داد: کلاس‌های آموزشی طرح نشاط معنوی با توجه به ظرفیت هر بقعه متبرکه در سه گروه معارفی شامل قرآن، احکام، آداب اجتماعی و شناخت فضای مجازی، گروه مهارت های ده گانه زندگی مدیریت هیجان و کنترل خشم، ارتباطات موثر، حل مسئله و تصمیم گیری، مدیریت استرس و گروه فنی و هنری شامل نقاشی، خطاطی، گلدوزی، خیاطی، کار با ابزار و آموزش تعمیرات وسایل منزل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار