کد خبر : 103609
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 بهمن 1402- 41: 15

مدیرکل هواشناسی گیلان:

احتمال آتش سوزی در جنگل،خیزش گرد و خاک و وقوع بهمن وجود دارد

احتمال آتش سوزی در جنگل،خیزش گرد و خاک و وقوع بهمن وجود دارد

مدیرکل هواشناسی گیلان، از افزایش ۶ تا ۱۲ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و گفت: از فردا تا پایان هفته شرایط برای وزش باد گرم در گیلان فراهم است.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را صاف تا کمی ابری دانست و اظهار کرد: دمای هوای استان بین چهار درجه سانتیگراد زیر صفر و ۱۵ درجه سانتیگراد در نوسان است.

 

وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده استقرار جوی غالبا پایدار همراه با فعالیت جریانات جنوبی در منطقه دانست و افزود: تا پایان هفته و به تناوب شرایط برای وزش باد جنوبی شدید و خیلی شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها فراهم است.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به آغاز وزش باد گرم در استان از بعد از ظهر فردا، خاطرنشان کرد: در نقاط جلگه ای و ساحلی با پدیده مه مواجه خواهیم بود.

 

دادرس از افزایش ۶ تا ۱۲ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و خاطرنشان کرد: طی این مدت گاهی با گذر جریانات کم و بیش ناپایدار به ویژه طی سه شنبه در پاره ای از نقاط، رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست.

 

وی از احتمال آسیب به سازه های موقتی و سست، سقوط اجسام از ارتفاع، شکستن درختان و گسترش آتش سوزی در جنگل ها و مراتع خبر داد و متذکر شد: احتمال خیزش گرد و خاک و وقوع بهمن نیز وجود دارد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار