کد خبر : 93426
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹

مدیرکل هواشناسی گیلان عنوان کرد

احتمال بارندگی خیلی شدید در گیلان تا پایان هفته

احتمال بارندگی خیلی شدید در گیلان تا پایان هفته

مدیرکل هواشناسی گیلان، از تشدید فعالیت سامانه ناپایدار به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها خبر داد و گفت: رگبار باران در ارتفاعات و دامنه ها شدید و خیلی شدید خواهد بود.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را قسمتی ابری تا ابری و مه آلود دانست و اظهار کرد: در حال حاضر آستارا با ۲۸.۴ درجه سلسیوس و امامزاده اسحاق با ۱۶.۶ درجه سلسیوس به ترتیب گرم ترین و خنک ترین نقاط استان هستند.

 

وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده نفوذ و تقویت تدریجی توده هوای ناپایدار در منطقه دانست و افزود: طی امروز تا پنجشنبه شرایط برای ابرناکی و مه آلود بودن هوا و روند کاهش ۶ تا ۱۰ درجه ای متوسط دما فراهم می شود.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه به تناوب شاهد بارندگی وزش باد خواهیم بود، گفت: رگبار باران در ارتفاعات و دامنه ها شدید و خیلی شدید خواهد بود.

 

دادرس از تشدید فعالیت سامانه ناپایدار به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها خبر داد و خاطرنشان کرد: احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها و جاری شدن سیلاب و خسارت به محصولات کشاورزی و برخورد صاعقه وجود دارد.

 

وی اضافه کرد: این سامانه ناپایدار اواخر وقت پنجشنبه تضعیف و از روز جمعه تا اوایل هفته آینده ضمن کاهش ابر و ناپایداری، روند افزایش دما و رگبار و رعد و برق پراکنده پیش بینی می شود.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار