کد خبر : 94799
تاریخ انتشار : شنبه 24 تیر 1402- 03: 19

مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد؛

اعلام هشدار سطح نارنجی در گیلان/ دمای هوا ۱۰ درجه کاهش می یابد

اعلام هشدار سطح نارنجی در گیلان/ دمای هوا ۱۰ درجه کاهش می یابد

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای استان خبر داد و گفت: مردم و مسافران از تردد و استقرار در حاشیه رودخانه ها پرهیز کنند.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی غالباً پایدار طی امروز در منطقه است. بر همین اساس آسمان صاف و هوای گرم و مرطوب و افزایش دما برای امروز پیش بینی می‌شود و از فردا سامانه ناپایدار به منطقه نفوذ می‌کند.

 

وی افزود: شرایط برای کاهش دما، ابرناکی و مه آلود بودن هوا، بارندگی به ویژه طی فردا تا سه شنبه در برخی منطق گاهی رگباری شدید و موقتی خیلی شدید، وزش باد، رعد و برق و احتمال تگرگ تا صبح چهارشنبه مهیا است.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای استان خبر داد و گفت: دمای هوای استان نیز ۶ تا ۱۰ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.

 

وی اضافه کرد: خروجی مدل‌های هواشناسی نشانگر این است که بارش باران در مناطق مختلف استان می‌تواند شدید بوده و احتمال آب گرفتگی معابر عمومی بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها وجود دارد.

 

دادرس ادامه داد: بر اساس هشدار سطح نارنجی هواشناسی و تشدید بارش‌ها در این مدت در استان گیلان توصیه می‌شود از تردد و استقرار در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند و شالیکاران نیز تمهیدات لازم را انجام دهند.

 

وی با تاکید بر اینکه هشدار سطح نارنجی برای عدم فعالیت‌های دریانوردی نیز طی این ایام صادر شده است، گفت: کلیه فعالیت‌های دریایی در این ایام منع شده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار