کد خبر : 92518
تاریخ انتشار : جمعه 29 اردیبهشت 1402- 06: 0

مدیرکل هواشناسی استان خبر داد

احتمال رگبار و آبگرفتگی در گیلان از اوایل هفته آینده

احتمال رگبار و آبگرفتگی در گیلان از اوایل هفته آینده

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: از شنبه هفته آینده با نفوذ امواج کم و بیش ناپایدار به منطقه در برخی از ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها و احتمال تگرگ تا یکشنبه پیش بینی می شود.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را صاف تا قسمتی ابری همراه با احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده دانست و اظهار کرد: دیلمان با ۲۵ و اسب وونی به ۱۴.۴ درجه سلسیوس به ترتیب گرم ترین و سردترین نقاط استان هستند.

 

وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده استقرار توده هوای نسبتا پایدار طی ۴۸ ساعت آینده در منطقه دانست و افزود: طی این مدت گاهی با شکل گیری ناپایداری های همرفتی و موقتی و رگبار و رعد و برق پراکنده دور از انتظار نیست.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان از فعالیت سامانه ناپایدار در منطقه خبر داد و ادامه داد: به تدریج از شنبه هفته آینده با نفوذ امواج کم و بیش ناپایدار به منطقه در برخی از ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها و احتمال تگرگ تا یکشنبه پیش بینی می شود.

 

دادرس از احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها و جاری شدن سیلاب موقتی و خسارت به محصولات کشاورزی و برخورد صاعقه خبر داد و گفت: از دوشنبه وزش باد جنوبی و افزایش نسبی دما پیش بینی می شود.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار