کد خبر : 104277
تاریخ انتشار : شنبه 5 اسفند 1402- 07: 13

احمدی سنگری در گفتگو با گیلانستان:

اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید برنج گیلان/ ۱۶ بار بابت قیمت برنج در مجلس تذکر دادم

اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید برنج گیلان/ ۱۶ بار بابت قیمت برنج در مجلس تذکر دادم

نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید برنج گیلان خبر داد.

به گزارش گیلانستان، محمدرضا احمدی سنگری با حضور در دفتر تحریریه پایگاه خبری تحلیلی گیلانستان گزارشی از روند تلاش های انجام شده به منظور احقاق حقوق موکلان خود در طول چهار سال کسوت نمایندگی مردم شهرستان های رشت و خمام ارائه کرد که بخش سوم و پایانی این گفت و گو در ذیل آمده است.

 

* گوهررود و زرجوب آلوده ترین رودخانه های جهان

 

نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وضعیت رودخانه های گوهررود و زرجوب به عنوان آلوده ترین رودخانه های جهان از دغدغه های مردم رشت است، اظهار کرد: فاضلاب های شهری، صنعتی و عفونی بیمارستان ها به رودخانه های مذکور سرازیر می شود ضمن اینکه پسآب کشاورزی و شیرابه پسماند سراوان نیز وارد رودخانه های رشت شود.

احمدی سنگری به عبور رودخانه های گوهررود و زرجوب از وسط شهر رشت و روستاهای فخب و سیاه اسطلخ اشاره کرد و افزود: این دو رودخانه با عبور از پیربازار وارد تالاب انزلی می شود و به دریای کاسپین می ریزد که در این مسیر فاضلاب سرطانی وارد حدود ۶۰۰ هکتار اراضی و محصولات کشاورزی می شود.

وی با تاکید براینکه ساماندهی رودخانه های گوهررود و زرجوب باید اولویت مسئولان و نمایندگان مردم باشد، بیان کرد: آلودگی های زیست محیطی منشا آمار بالای بیماری های پوستی، گوارشی، تنفسی و سرطانی در گیلان است.

 

*تکمیل ۹۷ درصدی تصفیه خانه های بیمارستانی رشت

 

دبیر کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی به نبود تصفیه خانه بیمارستانی در رشت اشاره کرد و گفت: برخی تصفیه خانه های بیمارستانی رشت نیمه کاره هستند و براین اساس اعلام کردم بیمارستان ها باید تصفیه خانه داشته باشند و با پیگیری های انجام شده، اکنون بیش از ۹۷ درصد تصفیه خانه های فاضلاب بیمارستانی تکمیل شده است.

 

*معضل نبود خودروی ویژه حمل زباله های بیمارستانی در رشت

 

احمدی سنگری با بیان اینکه نبود خودروی ویژه حمل زباله های بیمارستانی و محل دفن پسماند بیمارستانی از معضل های رشت است، اذعان کرد: زباله های بیمارستانی با دیگر زباله ها تفاوت دارند و عفونی هستند و در این راستا در حال پیگیری تهیه خودروهای ویژه حمل زباله های بیمارستانی هستیم تا با زباله های خانگی جدا باشند و محل دفن آنها نیز جدا باشد.

وی به قول رئیس جمهور مبنی بر به بسته شدن محل دفن سراوان تا پایان سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: سالانه تعداد بسیاری مسافر و گردشگر وارد گیلان می شوند و در واقع زباله های کل ایران در سراوان تخلیه می شود بنابراین امیدوارم قول رئیس جمهور مانند قول دیگر مسئولان که در گذشته دادند، نباشد.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به احداث و بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب زندان لاکان رشت، خاطرنشان کرد: شهرک مسکن مهر دارای پیوست فرهنگی و اجتماعی است و قبل از همه باید تصفیه خانه داشته باشد زیرا حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت در این شهرک ساکن هستند اما هنوز تصفیه خانه فاضلاب ندارد.

احمدی سنگری به فعالیت ها در سه نوبت کاری برای اتمام تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر رشت تا قبل از ورود رئیس جمهور به گیلان اشاره کرد و افزود: امیدواریم این اتفاق بیفتد و مردم در شهرک مسکن مهر رشت تصفیه خانه فاضلاب داشته باشند.

وی با بیان اینکه اتمام تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی رشت برای جلوگیری از ورود فاضلاب صنعتی به مزارع و شالیزارها حائز اهمیت است، اظهار کرد: تاکنون تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پیشرفت بسیار کمی است ضمن اینکه مسئولان شهرک صنعتی سپید رود قول دادند تصفیه خانه فاضلاب این شهرک تا شهریور سال آینده به بهره برداری برسد.

 

 

*اختصاص یک هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان برای احیای رودخانه های رشت

 

نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی از اختصاص یک هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان توسط وزیر نیرو برای احیای رودخانه های گوهررود و زرجوب خبر داد و افزود: با انتخاب پیمانکار، فرآیند احیای رودخانه های رشت از منطقه فخب آغاز شده و اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر لوله گذاری خطوط و انشعاب کوچه ها انجام شده است.

احمدی سنگری با اشاره به اینکه طبق قرارداد سه ساله خطوط لوله تصفیه خانه فاضلاب فخب تا میدان گیل امتداد پیدا می کند، بیان کرد: لوله گذاری از عمق یک متر تا هشت متر مرحله بعدی پروژه است.

وی، یکی از راهکارهای ماندگاری گردشگران در رشت را احیای رودخانه های این شهر ذکر کرد و یادآورد شد: احداث سد عزیزکیان و بهدان برای تامین آب شرب و ورود آب سالم به رودخانه های گوهررود و زرجوب در دست اقدام است تا امکان ورود ماهی به این رودخانه ها وجود داشته باشد و مردم بتوانند مانند گذشته با قایق در این رودخانه ها تردد کنند.

دبیر کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتقال آب تصفیه خانه فخب به رودخانه های گوهررود و زرجوب از جمله برنامه هاست، خاطرنشان کرد: ورود آب سالم در رودخانه های رشت موجب ایجاد اشتغال و زیبایی شهر می شود و این امر همکاری نمایندگان و مسئولان را می طلبد.

 

*بهسازی جاده سنگر

 

وی، بهسازی جاده سنگر را از جمله پروژه های مورد پیگیری عنوان کرد و یادآور شد: بهسازی جاده سنگر با اختصاص اعتبار توسط محمدباقر نوبخت در زمان تصدی برنامه و بودجه کشور تا حدودی انجام شده اما به اتمام نرسیده و از تعلل های صورت گرفته محسوب می شود.

احمدی سنگری با اشاره به اینکه برای تعریض مسیر جاده پلیس راه تهران به امامزاده هاشم مبلغ ۲۲ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است، تصریح کرد: جابه جایی لوله آب برای تعریض مسیر مذکور در دست اقدام است ضمن اینکه دو پل روگذر در سراوان و قاضیان برای کاهش بار ترافیکی احداث شده است.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، آسفالت مسیر کاروانسرای عباسی تا شاقاجی و اسلام آباد را از جمله اقدام های انجام شده برشمرد و یادآور شد: البته به این امر اعتقاد دارم آسفالت وظیفه نماینده نیست اما زمانی که مردم به نماینده مراجعه می کنند ما نیز به مسئولان مربوطه اعلام می کنیم.

وی با بیان اینکه مسیر شاقاجی به کوچصفهان آسفالت شده است، اذعان کرد: روکش آسفالت محور رشت به سنگر انجام شد اما هنوز تکمیل نیست و برای جابه جایی تیرهای برق در این جاده اعتبار لازم اختصاص داده شده و امیدواریم تا قبل از عید به اتمام برسد.

احمدی سنگری از اختصاص ۲۲ میلیارد تومان اعتبار برای جاده خمام – خشکبیجار خبر داد و تصریح کرد: اعتبار لازم برای اتمام پل زیباکنار که سال ها معطل مانده بود، اختصاص داده شده است.

نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای دانشگاه گیلان، اظهار کرد: سالانه حدود ۵ تا ۱۰ میلیارد تومان برای کمک به آموزش و پرورش اعتبار دریافت می کنیم ضمن اینکه تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان از تهران برای شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها در راستای اشتغال جوانان اعتبار اختصاص داده شده است.

 

 

*«حفظ نظام به هر قیمتی» اصل مهم برای نماینده مجلس است

 

وی، «حفظ نظام به هر قیمتی» را اصل مهم برای نماینده مجلس ذکر کرد و گفت: نخستین اصل برای نماینده مجلس حفظ انقلاب اسلامی، حفظ جایگاه شهدا و خط ولایت است و باید با تمام وجود در این عرصه تلاش کند بنابراین مواضع نظام و انقلاب اسلامی باید در تریبون مجلس نسبت به دشمنان اعلام شود ضمن اینکه برای گیلان باید کاری کنیم تا این استان ارتقا پیدا کنند و همچنین توجه به حوزه انتخابیه حائز اهمیت است.

احمدی سنگری با اشاره به اقدام های صورت گرفته در زمانی که ریاست مجمع نمایندگان گیلان را به عهده داشت، اظهار کرد: ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای جاده ماسوله – ماجلان که در منطقه گردشگری قرار دارد و گیلان را به اردبیل و زنجان متصل می کند، اختصاص داده شد.

دبیر کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مبلغ ۴۰۰ میلیارد اعتبار برای پارکینک کامیون ها در آستارا اختصاص داده شد و اکنون گذر مرزی آستارا به صورت برخط کنترل می شود ضمن اینکه اختصاص اعتبار برای راه آهن رشت – بندر کاسپین را پیگیری کردیم.

 

*اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید برنج گیلان

 

وی با بیان اینکه گیلان از قطب های کشاورزی کشور محسوب می شود، تصریح کرد: امسال کشاورزان از کاهش قیمت برنج آسیب جدی دیدند و از شهریورماه تاکنون ۱۶ مرتبه در این باره در مجلس تذکر دادم.

احمدی سنگری به ورود برنج خارجی بیش از نیاز کشور در سال گذشته اشاره کرد و گفت: جلسه های متعددی با معاون اول رئیس جمهور درباره محصول برنج کشاورزان استان های گیلان، مازندران و گلستان برگزار کردیم و سه پیشنهاد اختصاص برنج داخلی برای کارکنان نهادها و وزارتخانه ها برای ایام عید، برگرداندن قیمت آب بهای کشاورزی به قیمت قبلی و اختصاص کود و سم یارانه ای به کشاوران را ارائه کردیم ضمن اینکه حدود ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید محصول برنج کشاورزان گیلانی از طریق سازمان تعاون روستایی اختصاص داده شد تا در فصل جدید زراعی مشکل برنج نداشته باشیم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار