کد خبر : 94562
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 تیر 1402- 56: 13

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان خبر داد؛

ارسال ۸۴۵ هزار جلد کتاب به مراکز کانون پرورش فکری گیلان

ارسال ۸۴۵ هزار جلد کتاب به مراکز کانون پرورش فکری گیلان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان از ارسال ۸۴۵ هزار جلد کتاب به مراکز کانون استان خبر داد و گفت: این حرکت هدف‌مند با شعار «در مسیر دانایی؛ بربال کتاب» صورت می گیرد.

به گزارش گیلانستان، سید جلیل میر عظیمی صبح یکشنبه در برنامه «صبح‌تازه» سیمای مرکز گیلان با تبریک میلاد امام موسی (ع) و روز ادبیات کودک و نوجوان اظهار کرد: سیاست‌ها و برنامه‌های این نهاد فرهنگی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان را تبیین کرد.

 

میر عظیمی با بیان اینکه با اجرای فعالیت‌های کتاب‌محور در مراکز فرهنگی هنری این نهاد شاهد ارسال ۸۴۵ هزار جلد کتاب برای مراکز کانون خواهیم بود، افزود: این حرکت هدف‌مند با شعار «در مسیر دانایی؛ بربال کتاب»، درجهت غنی‌سازی کتاب‌خانه های کانون و بهره‌مندی بیشتر اعضا از تازه‌های کتاب صورت می‌گیرد.

 

وی سهم استان گیلان از مجموعه کتاب‌های ارسالی را ۸ هزار جلد عنوان‌کرد و گفت: این کتاب‌ها طی فرایندی هدفمند، با حضور و همراهی مسئولان و فعالان فرهنگی برای مراکز فرهنگی هنری ثابت، سیار، فراگیر و کتاب‌خانه‌های پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان ارسال می‌شود.

 

میر عظیمی ادامه داد: سال ۱۴۰۲ را می‌توان بهترین سال در زمینه تألیف و انتشار کتاب دانست و در این مسیر، از امروز تا هفته کتاب و کتاب‌خوانی سال جاری، بیش‌از ۳ میلیون جلد به مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور ارسال می‌شود که ۹۱ عنوان کتاب، چاپ اولی و ۲۵ عنوان کتاب از ناشران غیر کانونی خریداری‌شده و در اختیار کتاب‌خانه‌های کانون قرار می‌گیرد.

 

وی به اهداف و اولویت‌های کانون در جهت نهادینه‌سازی فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی اشاره کرد و گفت: با تبیین این موضوع که افزایش سرانه مطالعه کتاب و مأنوس‌سازی هرچه بیشتر مخاطبان با «یارمهربان» در اولویت قرار دارد و در همین راستا اقدامات مؤثری صورت‌گرفته است.

 

میر عظیمی به برگزاری کارگاه فعالیت‌های ادبی، اجرای ویژه برنامه‌های فرآیند محور با «بچه‌های روستا» و برگزاری آئین ادبی «دو پنجره» را بخشی از حرکت‌های سازنده کانون برای تعمیق فرهنگ کتاب‌خوانی و فرصت سازی برای تمامی آینده سازان ایران اسلامی جهت هم‌نشینی با شاعران، نویسندگان و صاحبان قلم و اندیشه دانست و افزود: در این مسیر، بهره‌مند سازی کودکان و نوجوانان شهرها و روستاهای ایران اسلامی در دستور کار قرار دارد.

 

وی تصریح کرد: این روند در سایه هدایت مربیان کانون، جهت‌دهی به استعدادها و علاقه مخاطبان و با بهره‌گیری از کتاب‌های مناسب و متناسب با نیازهای نسل کودک و نوجوان صورت‌می‌گیرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار