کد خبر : 103057
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 بهمن 1402- 17: 19

شهردار رشت در بازدید از کارگاه مرمت بلدیه؛

اصالت عمارت بلدیه رشت حفظ شود

اصالت عمارت بلدیه رشت حفظ شود

صبح امروز، یکم بهمن ماه، رحیم شوقی، شهردار رشت، ضمن بازدید از کارگاه مرمت عمارت بلدیه رشت، بر حفظ اصالت بنای بلدیه تاکید کرد.

به گزارش گیلانستان، امید اکبری، رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری نیز در این بازدید، بخش های الحاق شده به عمارت را برای شهردار رشت، تشریح کرد و گفت: طبق تصاویر موجود و پس از زدودن لایه اندود گچی از دیوارها، مشخص شد، بلدیه از چند سالن بزرگ و وسیع در هر دو طبقه تشکیل شده بود و با ایجاد دیوارهای میانی، اتاق های متعددی برای بخش اداری در هر طبقه ایجاد شده است. بنابراین با نظر ناظر اداره میراث فرهنگی، مقرر شد بنا از الحاقات سبک گردید.

 

اکبری، همچنین گفت: بنای بلدیه در دوره پهلوی اول فاقد بالکن بوده است ولی باتوجه به اینکه این بالکن همواره جایگاهی برای سخنرانی در مراسمات مختلف بوده و مردم با آن خاطره دارند، با کسب نظر مساعد اداره میراث فرهنگی به عنوان ناظر عالیه، بالکن حفظ می شود.

 

گفتنی است، مجموعه بناهای میراثی میدان شهرداری رشت در آذرماه ۱۳۵۶ به شماره ۱۵۱۶ در فهرست بناهای میراثی کشور ثبت شده است. کلنگ احداث عمارت بلدیه در پائیز ۱۳۰۲ خورشیدی به زمین زده شد و چهارم اردیبهشت ماه ۱۳۰۵ به اتمام رسید. عمارت بلدیه نخستین بنایی است که برگرفته از الگوی نئوکلاسیک اروپایی در مرکز رشت ساخته شد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار