کد خبر : 63960
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت:

افراد جویای کار در رشت «تسهیلات خوداشتغالی» دریافت می‌کنند

افراد جویای کار در رشت «تسهیلات خوداشتغالی» دریافت می‌کنند

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت گفت: افراد جویای کار در رشت برای دریافت تسهیلات خوداشتغالی به کمیته امداد معرفی می‌شوند.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ سید اکبر قاسمی از تفاهم‌نامه‌های سپاه ناحیه مرکزی رشت با سایر ارگان‌ها خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر تفاهم‌نامه همکاری با کمیته امداد، بیمه دی و شهرداری رشت را در دستور کار داریم.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت ابراز داشت: تفاهم نامه امضا شده با کمیته امداد در راستای ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار در رشت بوده که در قالب همکاری با کمیته امداد برنامه‌هایی را در این زمینه تدوین کردیم.

قاسمی عنوان داشت: یکی از این برنامه‌های مذکور شناسایی افراد جویای کار و معرفی به کمیته امداد برای دریافت تسهیلات خود اشتغالی بوده که این تسهیلات برای هر نفر تا سقف ۵۰ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹۵ نفر از این تسهیلات استفاده کرده و ایجاد اشتغال کردند افزود: اقدام دیگر در این راستا ایجاد مرکز نیکوکاری کارآفرینی با همکاری کمیته امداد مناطق یک، ۲ و ۳ رشت بود که به جهت پشتیبانی و حمایت از طرح‌های اشتغالزایی، دانش بنیان و مهارت آموزی به افراد جویای کار و دریافت‌کنندگان تسهیلات خوداشتغالی صورت گرفت.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه از دیگر فعالیت‌ها می‌توان به معرفی جهادگران بسیجی به کمیته امداد مناطق یک، ۲ و ۳ رشت اشاره داشت گفت: بسیجیان جهادگر در راستای کمک به اشتغالزایی و مشارکت در موضوعات حمایتی به کمیته امداد مناطق مذکور معرفی شدند.

وی افزود: تفاهم نامه دیگری که با کمیته امداد منعقد شد در زمینه ساخت مسکن محرومین بود که سپاه ناحیه مرکزی رشت تعداد ۴۲ واحد منزل مسکونی را به صورت مشارکتی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد احداث کرده؛ ۷۰ درصد از این واحدها تحویل داده شده و مابقی نیز در انتهای کار قرار دارد.

قاسمی تصریح کرد: در راستای راه‌اندازی صندوق‌های قرض الحسنه در سطح مساجد و پایگاه‌های مقاومت با هدف احیاء سنت قرض‌الحسنه و کمک به مشاغل خانگی تاکنون تعداد ۹۰ صندوق در قالب تفاهم نامه همکاری با بیمه دی شکل گرفت است.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت گفت: تمام اعضای صندوق می‌توانند برای تهیه وسایل نقلیه و موتور، تجهیزات کشاورزی، اثاثیه منزل و حتی بیمه عمر خود از اعتبار این صندوق‌ها استفاده کرده و بازپرداخت را در اقساط ۱۰ ماهه پرداخت کنند.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه‌ با سازمان ساماندهی مشاغل شهری و کشاورزی شهرداری رشت خبر داد و افزود: به جهت رفاه حال ساکنان مسکن مهر رشت در قالب تفاهم نامه همکاری با شهرداری نسبت به ایجاد بازار هفتگی در روزهای یکشنبه هر هفته در قالب ایجاد ۱۰۰ غرفه اقدام کردیم.

قاسمی افزود: همچنین برای حمایت از خانواده‌های نیازمند ۲۰ درصد از این غرفه‌ها به زنان سرپرست خانوار اختصاص داده شد؛ با همکاری شهرداری، در سال ۱۴۰۰ تعداد بازار‌های هفتگی در سطح شهر رشت افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار