کد خبر : 40068
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 مرداد 1398- 15: 11

در ۴ ماه نخست امسال؛

افزایش ۱۵ درصدی حیوان گزیدگی در گیلان/ ۲۷۹۱ مورد گزارش شده است

افزایش ۱۵ درصدی حیوان گزیدگی در گیلان/ ۲۷۹۱ مورد گزارش شده است

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی حیوان گزیدگی از ابتدای امسال تاکنون در این استان، گفت: در این مدت دو هزار و ۷۹۱ نفر دچار حیوان گزیدگی شده‌اند.

به گزارش گیلانستان محمد عباسی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون دو هزار و ۷۹۱ نفر در استان گیلان دچار حیوان گزیده شده‌اند، افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارهای موجود تعداد حیوان گزیدگی در سال ۶۶ در استان گیلان ۲ هزار و ۵۰۰ مورد بوده که این آمار در سال گذشته به ۶ هزار و ۲۰۰ مورد رسیده است، افزود: این آمار نشان دهنده رشد ۲۵۰ درصدی در بیش از سه دهه گذشته در گیلان است.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان بیشترین حیوان گزیدگی‌ها را مربوط به سگ، گربه، گرگ، روباه، شغال و برخی حیوانات اهلی عنوان کرد و گفت: در سال‌های اخیر شاهد افزایش ۵ درصدی ابتلا به بیماری هاری در استان گیلان بوده‌ایم.

وی همچنین با تأکید بر لزوم ساماندهی به سگ‌های ولگرد، ادامه داد: علت ۹۹ درصد ابتلا به بیماری هاری از گاز گرفتگی سگ‌های ولگرد ناشی می‌شود.

عباسی با بیان اینکه هزینه واکسیناسیون هر بیماری هاری و کزاز ۲ میلیون تومان است، تصریح کرد: سالانه ۱۳ میلیارد تومان در گیلان برای واکسیناسیون علیه این دو بیماری هزینه می‌شود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار