کد خبر : 10066
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 اسفند 1395- 48: 9

امسال ۱۸ کانون بسیج رسانه در استان گیلان تاسیس شد

امسال ۱۸ کانون بسیج رسانه در استان گیلان تاسیس شد

مسئول سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه ۱۸ کانون بسیج رسانه در سال ۹۵ در استان گیلان تاسیس شد، گفت: ۲ کانون در شهرستان‌های رضوانشهر و آستارا تاکنون به‌صورت رسمی افتتاح شده‌اند.

به گزارش گیلانستان، محسن جعفری در گفت‌وگویی با بیان اینکه سازمان بسیج رسانه گیلان در سال ۹۵ کار خود را با کنگره ۸ هزار شهید استان گیلان آغاز کرد، اظهار داشت: سال ۹۵ برای سازمان بسیج رسانه گیلان سالی پر از فراز و نشیب بود.

وی گفت: غرفه کلیپ دفاع مقدس به همراه جلوه‌های ویژه و تکنیک‌های رسانه‌ای که در مدت ۷ روز برگزاری کنگره در رشت اجرا شد بیش از ۱۲ هزار نفر بازدیدکننده داشت و این طرح برای نخستین بار در کشور به همت سازمان بسیج رسانه گیلان به اجرا در آمد.

جعفری پوشش رسانه‌ای سوم خرداد مصادف با آزادسازی خرمشهر و اعزام کاروان پیاده تیم رسانه‌ای به مرقد امام خمینی (ره) با همراهی و پشتیبانی بسیج رسانه را از دیگر فعالیت‌های سازمان بسیج رسانه گیلان دانست و افزود: این اقدام انعکاس خوبی را در سطح کشور به همراه داشت.

مسئول سازمان بسیج رسانه گیلان با اشاره به طرح ضیافت اندیشه که در ماه مبارک رمضان، گفت: طرح ضیافت اندیشه در گیلان به‌عنوان بهترین طرح در کشور انتخاب شد و به‌علت زمانبندی و کیفیت مناسب اجرای آن، از سازمان بسیج رسانه گیلان در مشهد مقدس تجلیل و تقدیر به‌عمل آمد.

وی اجرای طرح ولایت و اخلاق در رسانه و برگزاری ۲ دوره خبرنگاری حرفه‌ای را از دیگر فعالیت‌های سازمان بسیج رسانه گیلان در سال ۹۵ خواند و افزود: در دوره خبرنگاری حرفه‌ای که به‌صورت رایگان و به مدت ۲ روز و در دو مرحله در رشت و انزلی برگزار شد از اساتید و مربیان تراز اول کشوری استفاده شد و در پایان دوره با برگزاری آزمون خبرنگاری حرفه‌ای به خبرنگارانی  که موفق به قبولی در آزمون شدند مدرک معتبر خبرنگاری ارائه شد.

جعفری با اشاره به برگزاری جشنواره بزرگ رسانه‌ای ابوذر برای نخستین بار در استان گیلان گفت: این جشنواره شامل خبرگزاری‌ها، رسانه‌های مکتوب و مجازی است و ۴ هزار اثر با موضوع امر به معروف و نهی از منکر، خودباوری و اقتصاد مقاومتی به این جشنواره ارائه شد و در ۵ موضوع به ۱۵ نفر از افرادی که دارای رتبه شدند تندیس و جوایز نفیس اهدا شد و از خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم و فعالان این جشنواره تقدیر به عمل آمد.

مسئول سازمان بسیج رسانه گیلان بیان اینکه در سال ۹۵ به‌صورت پراکنده از روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مختلف بازدید به عمل آوردیم ابراز داشت: در ایام محرم یک کاروان رسانه‌ای را  به تعداد ۲۰ نفر به کربلا اعزام کردیم و امیدواریم در سال آینده  بتوانیم کاروان بزرگ‌تری را به این سفر معنوی اعزام کنیم.

جعفری با اشاره به وجود تعامل بین بسیج رسانه گیلان با شورای شهر هر شهرستان و شهرداری‌ها در سطح استان، اظهار داشت: سعی در برگزاری دوره‌های خبرنگاری در شرق گیلان داریم لذا برگزاری این دوره‌ها به بالا بردن سطح سواد خبرنگاری شهروندان تحت عنوان شهروند خبرنگار کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه ۱۸ کانون بسیج رسانه در سال ۹۵ در استان گیلان تاسیس شد، گفت: ۲ کانون در شهرستان‌های رضوانشهر و آستارا به‌صورت رسمی افتتاح شدند و مابقی کانون‌ها به‌علت در عدم تعیین مکان هنوز افتتاح رسمی نشده‌اند اما فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و تا آخر سال سعی در افتتاح رسمی ۲ کانون دیگر در استان داریم.

جعفری با اشاره به اینکه سازمان بسیج رسانه گیلان در بین ۳۲ استان کشور به‌عنوان قشر نمونه کشوری و مسئول آن به عنوان مسئول نمونه بسیج رسانه کشور شناخته شد افزود: این افتخار ماحصل تلاش همه دوستان است و با تمام صف بندی‌ها و وجود جناح‌های مختلف سیاسی سعی در حفط اصالت رسانه‌ای خود داریم و نگاه ما نگاه مقام معظم رهبری در جذب حداکثری و دفع حداقلی افراد است.

وی دو مرحله اردو اقتصاد مقاومتی را جهت پوشش رسانه‌ای طرح مسکن محرومان در آستارا و فومن از دیگر اقدامات سازمان بسیج رسانه گیلان خواند و افزود: آخرین فعالیت سازمان بسیج رسانه گیلان در سال ۹۵ اعزام کاروان رسانه‌ای راهیان نور در پایان سال است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار