کد خبر : 106283
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403- 13: 10

واکنش راه و شهرسازی به خبر گیلانستان:

با پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن گیلان تعداد انصرافی‌ها کاهش یافته است/ تخصیص پروژه مسکن برای ۸۰۰۰ نفر در استان

با پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن گیلان تعداد انصرافی‌ها کاهش یافته است/ تخصیص پروژه مسکن برای ۸۰۰۰ نفر در استان

.

به گزارش گیلانستان، اداره‌کل راه و شهرسازی گیلان به خبر تحلیلی خبرنگار سرویس اقتصادی گیلانستان با عنوان “بحران مسکن در گیلان همچنان دامنگیر دولت” واکنش نشان داد.

 

در این واکنش اعلام شده؛ طرح نهضت ملی مسکن ۱۲۱ هزار و ۶۳۶ متقاضی دارد که از این تعداد ۱۱۶ هزار و ۹۹۸ متقاضی موثر ، تعداد ۲۷ هزار و ۶۴۶ متقاضی حائز شرایط چهار شرط بودند و تایید نهایی شدند و برای ۸۰۰۰ نفر تخصیص پروژه انجام گرفته است.

 

متن کامل جوابیه به شرح ذیل است:

 

مدیر مسئول محترم پایگاه خبری گیلانستان

با سلام و احترام

بدین وسیله پیرو انتشار مطلبی در سایت و کانال گیلانستان با کد خبر : ۱۰۶۱۵۴تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳- ۲۷: ۶ با عنوان”بحران مسکن درگیلان همچنان دامنگیر دولت!” طبق ماده ۲۳ قانون مطبوعات توضیحات زیر برای انتشار ارسال می شود.لذا مستدعی است دستور فرمایید، مطالب ارائه شده عینا در همان صفحات با عنوان ” بازگشت امید برای خانه دار شدن مردم گیلان با شتاب پروژه های نهضت ملی مسکن ” به منظور تنویر افکار عمومی منتشر شود.

ضمن تشکر از اصحاب رسانه نسبت به حساسیت در مورد مسایل اجتماعی، اقتصادی جامعه وپیگیری دغدغه های شهروندان در موضوعات مختلف ، به ویژه بحث مهم تولید مسکن و پیگیری مطالبات آن از مسئولان ذیربط، به استحضار می رساند؛ انتشار چنین خبری دو مطلب را در ذهن متبادر می سازد: یا خبرنگار محترم بدون دریافت آمار از منبع موثق وعدم آگاهی از روند پیشرفت نهضت ملی مسکن شهر رشت چنین مطلب غیرواقعی را به نگارش درآورده است، یا کاملا مغرضانه و به قصد تخریب، دستاوردهای مهم دولت در زمینه نهضت ملی مسکن را نادیده انگاشته است.چرا که اگر به خود زحمت بازدید میدانی از مراحل ساخت مسکن در سایت نهضت ملی شهر رشت را می داد تفاوت چشم گیر روند پیشرفت پروژها طی چند ماه اخیر را مشاهده می کرد.از طرفی، روزانه اخبار متعددی اعم از متن ، مصاحبه، گزارش تصویری با موضوع نهضت ملی مسکن وارائه آماردر پورتال خبری راه و شهرسازی گیلان به آدرس gilan.mrud.ir منتشر می شود که در تمامی رسانه های رسمی و غیررسمی نیز این محتواها قابل دریافت است.

ارتقای رتبه ۸ پله ای در بخش ساخت پروژه های مسکن راه وشهرسازی گیلان درسطح کشور طی شش ماه اخیر، کاهش قابل ملاحظه انصراف ها و پیشرفت چشمگیر پروژه ها به روایت تصاویر و فیلم ها خود گویای اقدامات پیش رونده وزارت راه وشهرسازی در بخش مسکن در استان می باشد.

با شتاب پروژه های مسکن ملی در استان نه تنها از میزان انصرافی واحدهای درخواستی کاسته شده بلکه امید فزاینده ای برای خانه دار شدن آنها بوجود امده و رغبت بیشتری برای ادامه این فرایند را نشان می دهند، بطوریکه با شتاب قابل ملاحظه پروژه های نهضت ملی مسکن، درخواست مردم برای خرید امتیاز آن افزایش یافته است هرچند این عمل ممنوع و مغایر با قانون است.

پروژه های نهضت ملی مسکن (مسکن حمایتی شهری) در رشت و سایر شهرهای استان با توجه به زمان انعقاد قرارداد با پیمانکار، تأمین سهم آورده ، شرایط توپوگرافی و نوع جنس خاک و شرایط آب و هوایی و بارندگی های فصلی متفاوت و دارای پیشرفت فیزیکی متغییر از ۵ تا ۹۵درصد می باشند.

از طرفی مقایسه ساخت و ساز در گیلان با شهرهای دیگر از شاخص علمی بدور است زیرا خاکها ازنظر ساختاری، ترکیب شیمیایی و خواص مکانیکی متفاوت هستند و مطمئنا براساس شرایط اب وهوایی و اقلیمی، نوع خاک گیلان با شهرهای دیگر کشور تفاوت فاحشی دارد که این امر در مدت زمان اجرای پروژه ها بی تاثیر نخواهد بود و عملیات اجرا خصوصاً در تثبیت و تحکیم بستر اراضی نهضت ملی مستلزم صرف هزینه های اضافی می باشد.

لذا آمار دقیقی از میزان فعالیت های راه وشهرسازی گیلان در حوزه نهضت ملی مسکن جهت آگاهی بخشی عمومی ارائه می گردد.

تعداد کل ثبت نامی های استان گیلان در طرح نهضت ملی مسکن ۱۲۱ هزار و ۶۳۶ متقاضی است که از این تعداد ۱۱۶ هزار و ۹۹۸ متقاضی موثر ، تعداد ۲۷ هزار و ۶۴۶ متقاضی حائز شرایط چهار شرط بودند و تایید نهایی شدند و برای ۸۰۰۰ نفر تخصیص پروژه انجام گرفته است.

مجموع واحدهای در حال ساخت طرح نهضت ملی مسکن در گیلان (طرح های حمایتی دولت ، خودمالک شهری و روستایی و بافت فرسوده) بالغ بر ۳۵ هزار و ۴۱۹ واحد است و پیشرفت فیزیکی این واحدها بین ۵ تا ۹۵ درصد بوده و در صورت واریز به موقع آورده، پروژه زودتر به بهره برداری می رسد.

در حال حاضر ساخت مسکن ملی در ۲۰۶ هکتار زمین بصورت انبوه ساز و گروه ساخت در شهرهای رشت، بندرانزلی، شفت، سنگر، آستانه اشرفیه، آستارا، لنگرود، رودسر و تالش در دست اجراست و در شهر رشت با ۶۹۳۴ واحد ساخت پیشتاز است.

طی دو سال گذشته ۱۲ هزار و ۸۲۱ واحد در بخش مسکن حمایتی شهری، ۵۲۹۴ واحد در بخش بازآفرینی شهری، ۳۶۱۵ واحد در بخش مسکن خودمالک و ۱۳ هزار و ۶۸۹ واحد در بخش مسکن روستایی درحال ساخت می باشد.

 

 

با تقدیم احترام

اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه وشهرسازی استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار