کد خبر : 93376
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳

عضو شورای شهر رشت:

برای تربیت و تعالی نسل کودک و نوجوان شهر باید اهتمام ویژه داشت/ ۵ راهکار در فصل تابستان

برای تربیت و تعالی نسل کودک و نوجوان شهر باید اهتمام ویژه داشت/ ۵ راهکار در فصل تابستان

عضو شورای شهر رشت نوشت: تا دیر نشده می بایست برای تربیت و تعالی نسل کودک و نوجوان سرزمین خود اهتمام ویژه داشته باشیم.

به گزارش گیلانستان، نادر حسینی عضو و سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت با فرارسیدن فصل اوقات فراغت نوجوانان در یادداشتی نوشت:

قابل توجه مسئولین فرهنگی ، تربیتی و اجرایی استانی و شهرستانی و همه دغدغه مندان ارزشی وانقلابی مردمی :

از هفته آینده به دنبال پایان یافتن امتحانات نهایی مدارس ، ایام اوقات فراغت نوجوانان و جوانان بطور رسمی آغاز خواهد شد و همه ما در غنی سازی اوقات فراغت ایشان به ویژه در شرایط کنونی که دشمن تمام توان خود را جهت انحراف افکار و اندیشه های این قشر به کار گرفته است ؛ نقش اساسی و تعیین کننده داریم .

لذا می بایست با همکاری همه دستگاه های اجرایی و متولیان امور فرهنگی از جمله آموزش و پرورش و ..‌. تلاش و برنامه ریزی نماییم تا با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری با محوریت جهاد تبیین و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در سطح محلات شهری با تعامل و مشارکت همه اقشار مردمی برنامه‌هایی متنوع ، هدفمند و مؤثر را اجرا نماییم .

در این یادداشت به برخی از راهکارها اشاره می شود که امید است تابستان امسال سازمان های فرهنگی و اجتماعی و … قدم های موثرتری را در این خصوص بردارند :

۱- برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری و تفریحی ورزشی برای نوجوانان و جوانان در سطح محلات و مساجد به منظور حفظ نشاط و سلامت و شناسایی استعدادها و توانمندی ها و سوق دادن ایشان در جهت شکوفایی استعدادهای خاص .

۲- برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه خانواده ها به منظور معرفی انواع آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی .

۳- برگزاری مرتب نمایشگاه های فرهنگی ، تبلیغی و تربیتی در میادین شهری ، پارک ها و محلات شهری با مشارکت گروه های مردمی و مردم نهاد و …

۴- راه اندازی فرهنگسرای اشتراکی با تجمیع امکانات و نیروهای مجموعه های بزرگ فرهنگی ، تربیتی و مذهبی در شهر از جمله کانون های بسیج جوانان ، مساجد محله محور ، مدارس‌ و سایر اماکن دارای ظرفیت فرهنگی و اجتماعی .

۵- کمک به برگزاری اردوهای هدفمند فرهنگی و تربیتی نوجوانان و جوانان با مشارکت مساجد ، هیأت های مذهبی ، گروه‌های مردمی ، پایگاههای مقاومت و …

درپایان تاکید می گردد : تمام توسعه های زیر ساختی و عمران و آبادانی برای استفاده انسان بوده و چنانچه در امر توسعه انسان محور قرار نگیرد همه زحمات گذشته ، حال و آینده فعالان حوزه فرهنگ و تربیت هدر خواهد رفت ، لذا تا دیر نشده می بایست برای تربیت و تعالی نسل کودک و نوجوان سرزمین خود اهتمام ویژه داشته باشیم و این امر با توکل بر خداوند با اندکی صرف وقت ( البته به موقع ) و نشست و بهره گیری از خرد جمعی ، ارائه طرح ها و ایده‌های نو و کاربردی جهت غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان امکان پذیر خواهد بود ان شاءالله .

نادر حسینی ، نماینده مردم شریف شهر رشت در شورای اسلامی شهر

خرداد ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار