کد خبر : 59163
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 آبان 1399- 14: 12

مسئول آموزش سواد فضای مجازی سپاه قدس گیلان:

برخورداری والدین از سواد فضای مجازی برای کاهش آسیب‌ها ضروری است

برخورداری والدین از سواد فضای مجازی برای کاهش آسیب‌ها ضروری است

مسئول آموزش سواد فضای مجازی سپاه قدس گیلان با اشاره به ضرورت برخورداری والدین از سواد فضای مجازی، گفت: والدین باید بر عملکرد کودکان خود در فضای مجازی نظارت کنند.

به گزارش گیلانستان، زهرا سعیدی صبح سه شنبه در نشست تبیین آسیب‌های آموزش مجازی با بیان اینکه امروزه داشتن سواد فضای مجازی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: امروزه فضای مجازی مورد استفاده بسیاری از افراد قرار دارد و فضای مهمی است و رهبری اهمیت آن را به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی توصیف کردند.

مسئول آموزش سواد فضای مجازی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه دانش آموزان به دلیل شرایط کرونایی بیشتر از فضای مجازی استفاده می‌کنند، افزود: استفاده از فضای مجازی به شرط برخورداری از سواد استفاده از آن، مطلوب و سودمند بوده زیرا بستر هر نوع فعالیتی در این فضا مهیا است.

استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه خانواده‌ها نباید اجازه دهند که فرزندانشان تنها در فضای مجازی فعالیت کنند، گفت: والدین باید حتماً حضور فیزیکی داشته باشند و به کار فرزندانشان نظارت کنند؛ اگرچه سیاست ما این است که فرزندان ما کمتر در فضای مجازی فعالیت کنند اما شرایط فعلی جامعه فضای دیگری را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه والدین حتماً باید با فرزندان خود در فضای مجازی حضور داشته باشند، تصریح کرد: پایین‌تر بودن سطح اطلاعات والدین از فرزندان یک آسیب جدی است و باعث بروز ناهنجاری‌هایی از قبیل بلوغ زودرس می‌شود.

سعیدی با بیان اینکه والدین می‌توانند با استفاده از برنامه‌های نظارتی مانند آی نت بر عملکرد فرزندان در فضای مجازی نظارت کنند، بیان کرد: استفاده از سیم کارت‌هایی که محدودیت دسترسی دارند و عدم اتصال فیلترشکن نیز از جمله راهکارهای نظارت بر عملکرد فرزندان در فضای مجازی است.

این فعال رسانه‌ای یکی از دلایل کشش روزافزون به فضای مجازی را وجود خلاهایی در زندگی دانست و اظهار کرد: اگر افراد از طرف خانواده خود حمایت عاطفی شوند کمتر در فضای مجازی وقت می‌گذرانند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار