کد خبر : 99780
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آبان 1402- 50: 15

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان:

برخی مدعوین جلسه نخبگان با استاندار نه تنها نخبه نبودند بلکه پرونده‌دار نیز هستند/ معیار دعوت از افراد چه بوده است؟!

برخی مدعوین جلسه نخبگان با استاندار نه تنها نخبه نبودند بلکه پرونده‌دار نیز هستند/ معیار دعوت از افراد چه بوده است؟!

چه کسی این دعوت را انجام داده و انتخاب مدعوین بر اساس چه شاخصه ای بوده است

به گزارش خبرنگار سرویس علمی پژوهشی گیلانستان، دکتر ابراهیم قاسمی روشن عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان با انتقاد از دعوت گزینشی و سلیقه‌ای جلسه نخبگان دانشگاهی گیلان با استاندار طی یادداشتی نوشت:

 

خداوند را شاکریم بعد از گلایه ها و انتقاداتی که از مدیران استانی مبنی بر عدم استفاده از ظرفیت نخبگان استان در تصمیم گیری ها صورت گرفت بالاخره با عجله جلسه ای با برخی از افراد در هفته گذشته به دعوت استانداری برگزار شد. اینکه خروجی این گونه جلسات چیست و چه نتیجه ای برای استان و حل معضلات فراوان آن دارد خود جای تامل است. برای برگزار شدن بهتر این گونه نشست ها لازم است به نکات ذیل توجه شود.

 

اولا منحصر کردن نخبگان در افرادی که صرفا تعداد زیادی مقاله نوشته باشند بدون اینکه این مقالات ناظر به مشکلات استان یا کشور باشند و گره ای از گره های موجود را باز کنند قصه پر غصه ای است که بارها از زبان مسئولین بلند پایه کشور مطرح شده ولی همچنان در اتاق مدیران ما روی همان پاشنه می چرخد و هیچ وزیر یا وکیلی در صدد اصلاح این ساختار غلط بر نمی آید بلکه بر استمرار این ساختار ناصواب اصرار می ورزند.

 

ثانیا برخی از کسانی که دعوت شده اند نه تنها نخبه نبوده اند بلکه دارای پرونده هایی نیز می باشند که برخی از آنها از سوی خود استانداری تعقیب می شود.

 

ثالثا چرا برخی از اساتید دیگری که دارای پرونده علمی درخشانی هستند و جزء نخبگان بوده و تنها افرادی بودند که کرسی نظریه پردازی با حضور ۷ داور خارجی برگزار کرده اند و نظریه وی توسط داوران پذیرفته شد و از فعالین فرهنگی و دلسوزان استان نیز محسوب می شوند در این جلسه دعوت نشده اند.

 

رابعا نحوه نشستن مدعوین در جایگاه های تعیین شده ، برای خیلی از اساتید جای سوال و ابهام هست چرا که قرار گرفتن تبعیض آمیز بعضی از روسای دانشگاهها که جزء دانشگاه های اول استان نیستند در جوار استاندار خارج از پروتکل های تعریف نشده استانداری می باشد.

 

حال سوال جدی این است که چه کسی این دعوت را انجام داده و انتخاب مدعوین بر اساس چه شاخصه ای بوده است و دعوت از افراد از چه مجرایی و با کدام مکانیزم صورت گرفته است؟ و در نهایت چه کسی پاسخگوی این سوالاتی است که برای خیلی از افراد و اساتید بوجود آمده است؟

 

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار