کد خبر : 93360
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 خرداد 1402- 22: 14

برداشت پیله ابریشم در شفت آغاز شد/ پیش بینی تولید ۱۵۰ تن پیله تر

برداشت پیله ابریشم در شفت آغاز شد/ پیش بینی تولید ۱۵۰ تن پیله تر

مدیر جهاد کشاورزی شفت از برداشت نخستین پیله تر ابریشم در روستای بیالوا از توابع بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گیلانستان، محمدرضا یوسف نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از اهداف این طرح اشتغالزایی و تولید در زمینه کرم ابریشم بوده و شفت ظرفیت قابل توجهی در این بخش دارد.

 

وی با بیان اینکه برداشت نخستین پیله تر ابریشم در این شهرستان آغاز شده است، افزود: مهدی رمضانی کشاورز نوغاندار روستای بیالوا از توابع بخش مرکزی شفت اولین کشاورزی بوده که امسال اقدام به برداشت پیله نموده است.

 

وی ادامه داد: این کشاورز که اقدام به پرورش ۲ جعبه تخم نوغان نموده موفق به مقدار ۵۵ کیلو گرم پیله تر به ارزش اقتصادی ۱۲۶,۵۰۰,۰۰۰ ریال تولید و روانه بازار نماید.

 

یوسف نژاد اضافه کرد: با پرورش هر جعبه تخم نوغان، حدود ۳۰ تا ۳۵ کیلوگرم پیله تر ابریشم تولید و پس از فرآوری از هر ۳ کیلوگرم پیله تر، یک کیلوگرم نخ ابریشم به دست می‌آید.

 

مدیر جهاد کشاورزی شفت تصریح کرد: پرورش کرم ابریشم از اوایل فروردین ماه هر سال آغاز و پس از طی یک دوره حدود ۴۵ روزه تا ۲ ماهه، نوغانداران موفق به تولید پیله تر می‌شوند.

 

وی افزود: در کنار صنعت نوغانداری، ابریشم بافی به عنوان صنعت وابسته و مکمل به نوغانداری مطرح است و با تولید نخ‌های ابریشمی، زمینه ساز تولید دست بافته‌های سنتی و هنری در قالب فرش‌ها و تابلو فرش‌ها می‌شود و ارزش افزوده و سود خوبی دارد.

 

یوسف نژاد تاکید کرد: شهرستان شفت رتبه دوم در پرورش کرم ابریشم دارد و پیش بینی می‌گردد امسال حدود ۱۵۰ تن پیله تر در این شهرستان تولید و روانه بازار گردد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار