کد خبر : 19737
تاریخ انتشار : جمعه 12 آبان 1396- 47: 14

برنامه‌ریزی دشمن برای خنثی‌سازی نقش تأثیرگذار جوانان و نوجوانان در ایران است/اگر پدافند غیرعامل نبود با بحران واقعی مواجه می‌شدیم

برنامه‌ریزی دشمن برای خنثی‌سازی نقش تأثیرگذار جوانان و نوجوانان در ایران است/اگر پدافند غیرعامل نبود با بحران واقعی مواجه می‌شدیم

امام‌جمعه موقت رشت بابیان اینکه برنامه‌ریزی دشمن برای خنثی‌سازی نقش تأثیرگذار جوانان و نوجوانان در ایران است گفت: می‌خواهند با سلطه بر اذهان جوانان اهتمامشان را برای درس و پژوهش کاهش دهند.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا شفیعی زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت در مصلا امام خمینی (ره) رشت با اشاره به برگزاری فرارسیدن اربعین سید و سالار شهیدان اظهار کرد: عظمت زیارت اربعین  تضعیف  شدنی نیست، لذا مایه تأمل است که  امروز بالاترین تجمع در دنیا در اربعین صورت می‌گیرند.

وی با بیان اینکه برخی از افرادی که ” فی قلوبهم مرض” هستند در خصوص اربعین سید و سالار شهیدان ایجاد شبه می‌کنند بیان کرد: شبه‌های طرح‌شده از روی دلسوزی نیست بلکه طرح  آن از روی عناد و دشمنی است که اوج آن شبهات در فضای مجازی دیده می‌شود.

خطیب جمعه رشت  با اشاره به اهمیت اربعین بیان کرد: یکی از دلایل بزرگداشت اربعین مبارزه با سلاطین  و مبارزه با ظالمان است

وی با بیان اینکه پیروان راه سید سالار شهیدان نیز باید هدف ایشان را در پیش بگیرند تصریح کرد: اگر ملتی مورد ظلم قرار گرفت باید  آزادیخواهی امام حسین علیه‌السلام به آن ملت منتقل شود، لذا گفتنی است، بزرگداشت اربعین امام حسین علیه‌السلام ناقل فرهنگ آزادیخواهی به ملت‌هاست

امام‌جمعه موقت رشت خطاب به  کسانی که در جریان اربعین شبهه ایجاد می‌کنند گفت: بروید و مستندات شرعی و تاریخی این تجمع عظیم را نظاره‌گر باشید تا دلیل برپایی این تجمع عظیم انسانی برایتان آشکار شود.

شفیعی زاده با اشاره به بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل خطاب به دولت خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل با همه مردم سروکار دارد، لذا مطلوب این است که در دولت فضایی برای پدافند غیرعامل گشوده گردد تا جزئی از دولت قرار بگیرد.

وی در تبیین این  موضوع گفت: دشمن امروز بخش عمده‌ای از حملات خود را از طریق غیرنظامی در کشور به اجرا درمی‌آورد، لذا گفتنی است اگر پدافند غیرعامل نبود با یک بحران واقعی مواجه می‌شدیم.

امام‌جمعه موقت رشت با گرامیداشت روز دانش‌آموز با اشاره به سخنان رهبری معظم نظام در روز گذشته اشاره کرد و افزود: دانش‌آموزان باید با شناخت دشمن و آشنایی با اهداف آن دست به تلاش مضاعف برای پیشرفت ایران اسلامی داشته باشند.

وی با اشاره به طرح‌ها و برنامه‌های دشمن برای خنثی‌سازی نقش تأثیرگذار جوانان و نوجوانان در ایران اسلامی تصریح کرد: آن‌ها با ترویج فحشا در بین جوانان، ترویج مواد مخدر و بازی‌های تخریب‌کننده رایانه‌ای  به اشغال فکر و اذهان جوانان ایران اسلامی می‌اندیشند.

شفیعی زاده با تأکید بر اینکه جوانان و نوجوانان نقش بسیار تعیین‌کننده در جامعه ایفا می‌کنند، خاطرنشان کرد: آن‌ها می‌خواهند با سلطه بر اذهان جوانان اهتمامشان را برای درس و پژوهش کاهش دهند.

شفیعی زاده به روز فرهنگ عمومی در هفته پیش رو اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های فرهنگی کشور متولد ترویج فرهنگ در جامعه بر اساس آموزه‌های فرهنگی ملی و دینی می‌باشند.

خطیب جمعه رشت روز ۱۳ آبان را روز مبارزه با استکبار جهانی عنوان کرد و گفت: بسیاری از دانش‌آموزان در ۱۳ آبان در راه مبارزه و آزادیخواهی در  سال ۵۷ به خاک و خون کشیده شدند.

وی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان و تعبیر  آن به  انقلاب دوم توسط امام خمینی رحمت‌الله علیه، گفت: شبهاتی در خصوص  چرایی تسخیر سفارت‌خانه یک کشور در آن روزها مطرح است  که  باید در پاسخ به آن‌ها گفت: می‌دانیم که سفارتخانه یک کشور در کشور پذیرنده، مهمان است و کسی حق  تجاوز  به سفارت را ندارد اما در سفارتخانه آمریکا نه دیپلماسی  انجام می‌شده و نه وظایف سفارتخانه به‌درستی صورت می‌گرفته است

وی با تأکید بر اینکه نزدیک به ۱۰۰ کتاب مستندات جاسوسی آمریکا باقی‌مانده است تصریح کرد: مردم با حضور خود در راهپیمایی ۱۳ آبان به جهانیان نشان خواهند داد همان روحیه استکبارستیزی ۴۰ سال پیش را داشته و ذره‌ای از آرمان‌های امام خمینی رحمت‌الله علیه در خصوص مبارزه با ظلم ستم کاسته نشده است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار