کد خبر : 99759
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آبان 1402- 22: 0

شهردار رشت خبر داد:

برنامه ریزی برای کاشت بیش از ۱۸ هزار درخت بومی در رشت/ افزایش سرانه فضای سبز همزمان با اجرای پروژه های طرح میثاق

برنامه ریزی برای کاشت بیش از ۱۸ هزار درخت بومی در رشت/ افزایش سرانه فضای سبز همزمان با اجرای پروژه های طرح میثاق

شهردار رشت گفت: برنامه ریزی برای کاشت ۱۸ هزار و ۳۵۰ اصله درختان بومی گیلان در مناطق شهری انجام شده است.

به گزارش گیلانستان به نقل از مدیریت ارتباطات شهرداری رشت، عملیات اجرایی همزمان پروژه های عمرانی تقاطع های غیر همسطح که برای نخستین مرتبه در تاریخ شهر رشت به صورت همزمان آغاز شده، نوید بخش مسیر تحول در این شهر است.

افزایش سرانه فضای سبز با کاشت درختان بومی گیلان همزمان با اجرای پروژه های عمرانی اتفاق کم نظیری را برای شهر رشت رقم زده که نشان دهنده برنامه ریزی شهرداری رشت در این زمینه است.

شهردار رشت با اشاره به برنامه ریزی در راستای افزایش سرانه فضای سبز شهری همزمان با اجرای پروژه های عمرانی طرح میثاق اظهار کرد: فرآیند احداث تقاطع های غیر همسطح با تجهیز کارگاه به صورت همزمان برای نخستین مرتبه در تاریخ شهر رشت در سایه همدلی شورای اسلامی و شهرداری در مناطق مختلف شهری آغاز شده است.

رحیم شوقی، اجرای پروژه های عمرانی تقاطع های غیر همسطح به منظور برطرف کردن گره های ترافیکی و سهولت در تردد و حمل و نقل درون شهری را با همراهی شورای اسلامی شهر رشت عنوان کرد و افزود: تقاطع غیر همسطح شهید باهنر به طول ۴۲۵ متر و عرض ۹ متر در محل تقاطع خیابان شهید باهنر با خیابان امام خمینی (ره) واقع شده و میدان گیل را به کمربندی رشت متصل می کند.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی تقاطع شهید حق بین (حمیدیان) به طول ۴۲۰ متر و عرض ۹ متر واقع در بلوار شهید بهشتی با تجهیز کارگاه آغاز شده است، تصریح کرد: احداث تقاطع غیر همسطح آیت الله رودباری به طول ۳۸۰ متر و طول ۹ متر خیابان آیت الله رودباری را به کمربندی حد فاصل میدان انتظام و میدان گاز متصل می کند ضمن اینکه فرآیند احداث تقاطع غیر همسطح میدان ۷ آذر (نیروی دریایی) به طول ۴۱۰ متر و عرض ۱۸ متر با تجهیز کارگاه آغاز شده است.

شهردار رشت، بازگشایی مسیر خیابان سعدی به میدان سرگل به طول ۸۰۰ متر را از طرح های عمرانی شهرداری در قالب طرح میثاق ذکر کرد و گفت: آزادسازی مسیر لب آب به رودبارتان و همچنین آزادسازی و بازگشایی مسیر خیابان عاطفی به طرف خیابان مصباح به طول ۸۰ متر و عرض ۱۲ متر از هر لاین و با احتساب ۱۰ متر باکس فضای سبز عملیاتی شده است.

شوقی با اشاره به اینکه اجرای طرح های گردشگری همزمان با پروژه های عمرانی از ویژگی های طرح میثاق است، خاطرنشان کرد: فرآیند بازآفرینی تالاب عینک با لایروبی و اجرای طرح های گردشگری تالاب در حال انجام است.

وی، ایجاد پیاده راه و مسیر دوچرخه سواری اطراف تالاب را از پروژه های گردشگری تالاب عینک برشمرد و یادآور شد: ایجاد جزیره به همراه راه اندازی رستوران دریایی در طرح بازآفرینی تالاب عینک پیش بینی شده است.

احداث هتل ۲۲ طبقه رشت

شهردار رشت با بیان اینکه احداث هتل ۲۲طبقه با هدف توسعه گردشگری از برنامه های شهرداری است، اظهار کرد: طی ماه های آینده فرآیند احداث هتل مذکور تعیین تکلیف شده و با فراخوان سرمایه گذار انجام می شود.

شوقی، افزایش و توسعه سرانه فضای سبز را از برنامه های مهم شهرداری رشت در راستای اجرای پروژه های عمرانی عنوان کرد و افزود: برنامه ریزی برای کاشت ۱۸ هزار و ۳۵۰ اصله درختان بومی گیلان را در دستور کار داریم.

وی از کاشت ۶ هزار و ۵۰۰ اصله درختان بومی گیلان در مناطق شهری رشت تا پایان سال جاری خبر داد و بیان کرد: اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان برای افزایش سرانه و توسعه فضای سبز شهری در نظر گرفته شده است.

شهردار رشت به همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در راستای واگذاری پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان به شهرداری اشاره کرد و گفت: تا پایان سال جاری مساحت ۵۰ هکتار از پارک لاکان رشت با زیرسازی معابر، ایجاد روشنایی، احداث سرویس بهداشتی و آلاچیق مورد بهره برداری قرار می گیرد.

شوقی با اشاره به کاشت درختان در مناطق پنجگانه شهری، تصریح کرد: با توجه به فرآیند برداشته شدن میدان ولیعصر (عج) به منظور احداث تقاطع غیر همسطح، کاشت درخت با گیاهان بومی گیلان در بلوار شهید علیزاده برنامه ریزی شده است.

وی به احداث پارک جفرودی در منطقه سه شهری رشت اشاره کرد و یادآور شد: پیمانکار احداث پارک مذکور مشخص شده و عملیات اجرایی را آغاز کرده است.

شهردار رشت با بیان اینکه احداث پارک ایثارگران به مساحت ۶ هزار متر مربع از جمله برنامه های شهرداری در راستای افزایش سرانه فضای سبز شهری است، خاطرنشان کرد: فرآیند احداث پارک خیرین مسکن مهر رشت به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع آغاز شده و تلاش می شود طی ماه های آینده به اتمام برسد.

شوقی، افزایش و توسعه سرانه فضای سبز شهری همراه با اجرای پروژه های عمرانی را از دیگر ویژگی های طرح میثاق ذکر کرد و گفت: درختان گونه های بومی در محدوده اجرای پروژه های عمرانی پس از اتمام پروژه و تعریض خیابان ها کاشته می شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار