کد خبر : 102259
تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1402- 29: 23

مشروح سخنرانی حشمت‌الله قنبری در ۹دی رشت:

بیان مسئله «تقلب» یک نوآوری خطرناک از سوی جریان فتنه بود/ برای ملت ایران مسئولی محترم است که در ترازوی ولایت جای داشته باشد

بیان مسئله «تقلب» یک نوآوری خطرناک از سوی جریان فتنه بود/ برای ملت ایران مسئولی محترم است که در ترازوی ولایت جای داشته باشد

دکتر قنبری رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: حماسه هشتم و نهم دی برخاسته از عزت، عظمت، شرافت و غیرت دینی به جوش آمده ملت ایران است که چشم فتنه را از حدقه بیرون کشید.

به گزارش گیلانستان، حشمت الله قنبری در اجتماع بزرگداشت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت که امروز ۹ دی در میدان شهدای ذهاب (شهرداری) رشت برگزار شد، مردم گیلان را پیشرو و جلودار در همه صحنه های انقلاب دانست و اظهار کرد: ۹ دی برای مردم بزرگوار رشت نسبت به سایر مناطق کشور با یک ویژگی خاص همراه است، زیرا حماسه ۸ دی را برای مبارزه با جریان برانداز و منحط آمیخته با فتنه رقم زدند.

 

وی حماسه هشتم دی مردم گیلان را یک حماسه ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و افزود: ایمان و فتنه همزاد هم هستند و به تعبیر مولای متقیان، حضرت علی(ع)، جامعه دینی هرگز نمی تواند دوری از فتنه ها را از خداوند متعال مسئلت کند، زیرا فتنه خواهد آمد.

 

 

 

رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، فتنه را معیار سنجش ایمان مومنین دانست و تصریح کرد: در جریان فتنه نقاب از چهره افرادی برداشته می شود که در لایه های درون جامعه اسلامی و به ویژه در ایمان و اعتقادات مردم نفوذ نرم و خطرناک پیدا کرده اند.

 

قنبری جامعه موفق دینی را آن جامعه ای دانست که در برخورد با فتنه راه برون رفت از آن فتنه و احاطه پیدا کردن بر مسائل و مشکلات را در یک قالب پیروز و سربلند به دست آورد و گفت: از نخستین روزی که نهضت اسلامی به رهبری امام راحل آغاز شد و با طوفان عالم گیر اسلامی، جهان را متوجه خودش کرد، تا به امروز همه جریان های نفوذ و وابسته به نظام سلطه با چهره های مختلف و جذابیت های متنوع و ظهور و بروزهای شگفت انگیز این ارض و نظام مقدس را مورد هجوم قرار دادند.

 

وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) پیدایی فتنه را محصول دو خصیصه در جامعه اسلامی معرفی می کند، ادامه داد: یکی از عوامل آغاز و شکل گیری فتنه در انسان و جامعه ایمانی تبعیت کردن از هواهایی است که صاحب آن نیز می داند آنچه که مطالبه می کند، مبدا توحیدی ندارد و خواسته درستی نیست، اما برای رسیدن به مطامع شخصی، علاوه بر بازی کردن با رای و اعتقادات مردم، اقدام به جعل حکم با استناد به کتاب خدا و سنت و حتی راه و رسم امام بزرگوار می کند تا خودش را موافق با ارزش های دین و جامعه نشان دهد، اما در درون مخالف با کتاب خداست.

 

 

 

این استاد دانشگاه، درک و تشخیص حق و باطل در شرایط فتنه را دشوار دانست و عنوان کرد: مردم در چنین شرایطی دچار بهت و حیرت می شوند؛ البته جریان حق همیشه پیرو اصل ثابت است. جامعه اگر بر محور حق استوار بماند و علی(ع) را همراهی کند، از عالی ترین حقوق الهی و انسانی برخوردار می شود، اما اگر جامعه از حق روی برگرداند، اینگونه نیست که علی در غربت بماند و از عزت و عظمت و حق او کم شود، بلکه آن جامعه زندگی در سایه حکومت علی را از دست می دهد و به فلاکت می افتد و استانداردهایش تنزل پیدا می کند؛ وقتی استانداردهای جامعه تنزل پیدا کرد، شخصیت جامعه نیز تحقیر می شود. زندگی در تراز رسول الله(ص) عزت و عظمت را به عالم و آدم ارائه می کرد و لذا کسانی که این زندگی را رها کردند، مورد نفرت تاریخ قرار گرفتند و آثار تربیتی شان به عنوان یک خفت در جامعه اسلامی منتشر شد و تا به امروز پیوسته در حال سربازگیری از همجنسان خودشان هستند که ضرورت مراقبت دائمی را نشان می دهد.

 

وی با بیان اینکه طرف فتنه حرف های زیبا و قرآنی می زند، اما در باطن مخالف کتاب خداست، خاطرنشان کرد: عوامل فتنه شخصیت های مهم و معتبری به نظر می رسند، اما هر چیزی را که به دست می آورند در راه غیر دین خدا مصرف می کنند و گاها قربانی حزب و گروه و باند خودشان می شوند.

 

رئیس ستاد دهه فجر جامعه دینی را پرچمدار صیانت از اسلام دانست و اضافه کرد: شادابی اهل دین و ایمان و صداقت و طهارت باید با شکوه و فاخر ظهور و بروز کند تا باطل نتواند خودش را به جبهه حق بچسباند. امروز ایران جلودار دفاع از حرم و حریم اهل بیت(ع) و محور مقاومت اسلامی است و لذا باید این جایگاه را حفظ کنیم و اجازه نفوذ به غریبه و نامحرم را ندهیم، زیرا جریان باطل خودش را همرنگ با حق می کند تا جامعه دچار اشتباه شود؛ در واقع فتنه به دنبال به هم ریختن فهم جامعه است.

 

 

 

وی ریشه و منشا برنامه های مدون علیه ارزش های جامعه اسلامی را در دشمن خارجی دانست و بیان کرد: وقتی پیکره جامعه، مقامات و مسئولان را پر از طهارت و صداقت می بینند، احساس فخامت می کنند، اما متاسفانه در فتنه حق و باطل آمیخته می شود؛ البته با بصیرت و روشن نگری می توان پشت صحنه را دید؛ به فرموده امام علی(ع) اگرچه شیطان اصحابش را جمع می کند، اما کسانی از فتنه نجات پیدا می کنند که لطف حق شامل حالشان شود، زیرا تشخیص فتنه و بیرون رفتن از فتنه کار مهمی است و بدون ایمان محکم و اتصال به امام حق، خروج از فتنه سخت و ناشدنی است.

 

قنبری ۹ دی را روز رسوایی فتنه در تاریخ ایران دانست و متذکر شد: مرور تقویم کوتاه بعد از انتخابات ۸۸ ضرورت دارد؛ در آن سال یک انتخابات با شکوه برگزار شد و همه افرادی که به کاندیداهای مورد تایید شورای نگهبان رای دادند، در واقع به اسلام و جمهوری اسلامی راه دادند، اما آشوب و اغتشاش راه افتاد و مردم فهمیدند که حق کجاست و امام حق در مظلومیت قرار دارد و لذا برگشتند؛ در واقع برای ملت ایران آن مقام و مسئولی محترم است که در ترازوی ولایت جای داشته باشد.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به برگزاری انتخابات سال ۸۸، بر شناسایی و درک مقدمه های فتنه قبل از برگزاری انتخابات ۸۸ تاکید کرد و متذکر شد: اگر امروز نیز از برخی مقدمه ها غفلت کنیم، شاید به فتنه دیگری مبتلا شویم.

 

 

 

وی تشکیل کمیته صیانت از آرا توسط دو نفر از کاندیداها و حذف رئیس جمهور وقت به قیمت متهم کردن نظام و ایجاد اختلال در نظام روحی و روانی مردم و بی اخلاقی های بی سابقه در مناظره ها و بیان حرف های نسنجیده و هتاکانه و نوشتن نامه به رهبر انقلاب و ایجاد تردید در جامعه را از جمله مقدمات فتنه سال ۸۸ دانست و بیان کرد: فتنه گران به دنبال ایجاد تردید در اعتقادات مردم بودند و لذا بدعت خطرناک اعلام پیروزی قبل از اتمام شمارش آرا را گذاشتند و جامعه را به سمت بحران و تزلزل سوق دادند.

 

رئیس ستاد دهه فجر، با بیان اینکه رفتارهای سران فتنه بهانه را به دست معاندین نظام داد تا ارزش های اسلامی و انقلابی جامعه را مورد هجوم قرار دهند، گفت: رهبر انقلاب در سخنرانی بعد از انتخابات رفتارهای انتخاباتی را نقد کردند و ضمن ایجاد روشنگری در جامعه به تبیین جریان های نفوذی پرداختند و لذا جامعه خیلی زود جهت خود را پیدا کرد؛ در واقع رهبری خطر توسعه اغتشاشات توسط ضد انقلاب و بیگانگان را گوشزد فرمودند.

 

وی تقلب در انتخابات جمهوری اسلامی را غیر ممکن دانست و تاکید کرد: در نظام انتخابات جمهوری اسلامی هرگز تقلب رخ نمی دهد؛ البته امکان دارد که برخی تخلفات صورت بگیرد. این در حالی است که بیان مسئله «تقلب» یک نوآوری خطرناک از سوی جریان فتنه بود.

 

 

 

قنبری با اشاره به سر دادن شعار «نه غزه؛ نه لبنان» در جریان راهپیمای روز قدس سال ۸۸ با هدف حذف ایران از بدنه مقاومت اسلامی و جهان اسلام، عنوان کرد: آشوبگران در ۱۶ آذر همان سال به عکس امام اهانت کردند و به ارزش های انقلاب تاختند؛ آشوبگران در نهایت به خیمه های عزاداری امام حسین(ع) هجوم بردند و با سوت و کف پرچم های عزای حسینی را آتش زدند و جای تاسف دارد که این فاجعه مورد حمایت بیچارگان فتنه قرار گرفت.

 

وی ۸ دی را اکسیر حیات دانست و اظهار کرد: حماسه ۸ دی و ۹ دی برخاسته از عزت، عظمت، شرافت و غیرت دینی به جوش آمده ملت ایران بود که تمام بساط فتنه گران را از بین برد و چشم فتنه را از حدقه بیرون کشید؛ البته دشمن دست بردار نیست و در ادامه برنامه دارد.

 

رئیس ستاد دهه فجر، با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی نسبت به سال ۵۷ قدرتمند تر و با عظمت تر شده و در مقابل شاهد افول نظام سلطه هستیم، خاطرنشان کرد: امروز ایران اسلامی رهبر و محور مقاومت اسلامی است و حیثیت نظام سلطه را در هم کوبیده و طی ۲۵ سال گذشته هیچ یک از برنامه های نظام سلطه در قلمرو اسلام محقق نشده است؛ نوار باریک ۳۶۰ کیلومتری غزه تمام حیثیت و آبروی نظام سلطه را به بازی گرفته است.

 

 

 

وی با اشاره به پیشرفت های ایران در صنایع دفاعی و نظامی، یادآور شد: پیشرفت های علمی ایران دنیا را حیرت زده کرده و در دانش هسته ای برجستگی و فخامت داریم و نظام سلطه نمی تواند بدون احترام نام ایران را بر زبان بیاورد.

 

قنبری در ادامه به مقایسه اپوزیسیون های امروز با سال ۵۷ پرداخت و تصریح کرد: امروز شاهد ذلت و حقارت نظام سلطه هستیم، زیرا برای مخالفت با انقلاب با آدم های فرومایه و کم ارزش و غیر قابل اعتنا از سوی ملت عکس می گیرند؛ البته نظام سلطه حسرت ضعف و ناتوانی انقلاب اسلامی را به گور خواهد برد.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به آشوب های سال گذشته، ادامه داد: فتنه دشمن اخلاق مردم را نشانه گرفته بود، زیرا خیال می کردند اگر بتوانند بر افکار بانوان اثر بگذارند و فرهنگ غرب را در ایران جایگزین کنند، می توانند ارزش های دینی و انقلابی را سست کنند؛ البته کار دقیقی را انجام دادند، اما دچار اشتباه محاسباتی شدند، زیرا زن ایرانی را نشناخته اند.

 

 

 

وی منشا برخی بداخلاقی های جوانان را ناشی از بی عفتی ندانست و یادآور شد: دختران و پسران ما در بزنگاه ها با مشت محکم به دهان دشمنان خواهند زد.

 

قنبری با اشاره به انتشار موضوع نخبه گریزی در ایران با هدف ایجاد ناامیدی، بیان کرد: دستاوردهای امروز کشور نتیجه تلاش نخبگان جوان ماست و ایران به مرکز علم در دنیا تبدیل شده و آرزو داریم که مراکز علمی دنیا با وزن جوانان ایرانی ارزش و عظمت پیدا کند، زیرا نشان دهنده ظرفیت نخبگی ملی ماست.

 

رئیس ستاد دهه فجر، با بیان اینکه در آستانه انتخابات سال جاری شاهد برخی برنامه ریزی های دشمن هستیم، بر لزوم حفظ هوشیاری جامعه تاکید کرد و افزود: امروز همه دریافته اند که عمود انقلاب و محور مقاومت شخصیت ممتاز ولی فقیه است و شاهد فخامت در گفتار و رفتار و عظمت و اشرافیت منحصر به فرد ایشان بر مسائل ملی و منطقه ای و بین المللی هستیم که در همه شئونات کشور تدبیر می کنند لذا باید پا به پای رهبری برویم و مانند سال ۸۸ از جایگاه ولایت مراقبت کنیم و پاسدار این امنیت و وقار و صمیمیت و وحدت باشیم.

 

وی همچنین بر برخورد با انتشار بی عفتی های برنامه ریزی شده در جامعه تاکید کرد و گفت: باید پاسدار هویت و منزلت ایرانی به عنوان پرچمدار استقلال و آزادی و صلابت بر پایه اسلام باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار