کد خبر : 104500
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 اسفند 1402- 38: 11

‌بیش از ۸۰۰۰ نیروی نظامی و انتظامی تامین امنیت انتخابات در گیلان را برعهده دارند

‌بیش از ۸۰۰۰ نیروی نظامی و انتظامی تامین امنیت انتخابات در گیلان را برعهده دارند

فرمانده انتظامی استان با اشاره به همکاری ۸ هزار و ۵۰۱ نفر برای تامین امنیت انتخابات در گیلان گفت: ۲۴ ساعت قبل از انتخابات ایجاد هرگونه تجمع، ناهنجاری و راه اندازی کاروان‌های تبلیغات توسط هواداران کاندیداها و تجمع و تبلیغ در محل شعب اخذ رأی اکیدا ممنوع است.

به گزارش گیلانستان، سردار عزیزاله ملکی با اشاره به فراهم شدن مقدمات تامین امنیت انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز ۱۱ اسفندماه، اظهار کرد: مجموعه انتظامی به عنوان متولی تأمین و برقراری امنیت انتخابات با بهره گیری از تجربیات گذشته هیچگونه نگرانی در خصوص تامین امنیت قبل، حین و بعد از انتخابات ندارد.

 

وی تعداد کل شعب اخذ رأی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را ۲ هزار و ۶۹۰ شعبه اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۳۱۷ شعبه ثابت و ۳۷۳ شعبه سیار است.

 

فرمانده انتظامی استان گیلان ضمن تقدیر از همکاری عوامل بسیج و سپاه با مجموعه انتظامی در تامین نظم و امنیت برخی شعب اخذ رأی گفت: پلیس با برهم زنندگان نظم و امنیت شعبه‌های رآی گیری به صورت قاطع و قانونی برخورد می‌کند.

 

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه ۵ هزار و ۵۰۱ نیروی پلیس مسئولیت تأمین و حفظ نظم و امنیت انتخابات را برعهده دارند، تصریح کرد: ۳ هزار و ۵۰۰ نیروی سپاه و بسیج نیز در تأمین نظم و امنیت شعب اخذ رأی با پلیس همکاری خواهند داشت.

 

براساس گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس گیلان، سردار ملکی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای انجام وظایف ذاتی پلیس در کلانتری‌ها، گشت‌های انتظامی، راه و راهنمایی و رانندگی در روز برگزاری انتخابات نیز اندیشیده شده است، گفت: حضور پرشور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به عنوان مظهر نقش آفرینی آنها در آینده کشور و تحقق مردم سالاری دینی و جمهوریت نظام و خاری در چشم دشمنان نظام و انقلاب است.

 

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه تبلیغات کاندیداهای مورد نظر ۲۴ ساعت قبل از رأی‌گیری یعنی از ۸ صبح امروز، ۱۰ اسفند ممنوع است، گفت: به ستادهای تبلیغاتی کاندیداها در سطح استان گیلان توصیه می‌شود از برگزاری برنامه‌هایی که باعث کندی عبور و مرور و ایجاد ترافیک در سطح معابر به ویژه خیابان‌های اصلی می‌شود، خودداری کنند.

 

سردار ملکی در پایان با تاکید بر اینکه ایجاد هرگونه تجمع، ناهنجاری و راه اندازی کاروان‌های تبلیغات توسط هواداران کاندیداها و تجمع و تبلیغ در محل شعب اخذ رأی اکیدا ممنوع است از شهروندان خواست، هرگونه تخلفات انتخاباتی را از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار