کد خبر : 34250
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 اسفند 1397- 13: 18

تالیف تنها کتاب یکی از جدیدترین حوزه های تخصصی کامپیوتر به زبان فارسی توسط دو پژوهشگر گیلانی

تالیف تنها کتاب یکی از جدیدترین حوزه های تخصصی کامپیوتر به زبان فارسی توسط دو پژوهشگر گیلانی

ویژگی‌های مربوط به مه مانند تأخیر پایین، آگاهی محلی، پشتیبانی از تحرک، حمایت از دسترسی فراگیر، و پشتیبانی از ناهمگنی، اِلزامات اساسی موجود برای طیف گسترده‌ای از خدمات و برنامه‌های IoT را ارایه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار سرویس علمی پژوهشی گیلانستان، این اثر علمی با عنوان (( کتاب اصول و مبانی محاسبات مه )) توسط مهندس محمدحسین موذن رضامحله مدرس دانشگاه ، متخصص حوزه فناوری اطلاعات و همچنین مهندس علیرضا پوربهرام که وی نیز فعال در حوزه سایبر می‌باشد و هردو گیلانی و ساکن رشت می باشند منتشر شده است.

با معرفی اینترنت اشیاء، میلیاردها وسیله به اینترنت متصل شده و اکثر این دستگاه‌ها دارای محدودیت منابع هستند. مفهوم محاسبات مه آخرین نسل در خط جدایی فیزیکی واحدهای عملکردی است. لایه محاسبه مه، نزدیک‌تر به لایه ادراک است، جایی که حسگرها و محرک‌ها در آن ساکن هستند و محاسبه، شبکه و خدمات ذخیره‌سازی را فراهم می‌کنند
محاسبات مه توسط سیسکو در سال ۲۰۱۲ ابداع شد، بسط ابر به لبه شبکه است. ویژگی‌های مربوط به مه مانند تأخیر پایین، آگاهی محلی، پشتیبانی از تحرک، حمایت از دسترسی فراگیر، و پشتیبانی از ناهمگنی، اِلزامات اساسی موجود برای طیف گسترده‌ای از خدمات و برنامه‌های IoT را ارایه می‌دهد.
محاسبات مه، به عنوان محاسبه لبه نیز شناخته می‌شود و یک لایه میانی است که لایه ابر را گسترش می‌دهد.

کار آن تأمین خدمات و منابع در لبه شبکه است. در واقع، مه همه چیز را به کاربران نهایی نزدیک‌تر می‌کند که می‌خواهند با ابر ارتباط برقرار کنند .لایه مه با برخی ویژگی‌های اضافی بر محدودیت‌های ابر غلبه می‌کند. همچنین می‌تواند برای افزایش امنیت در شبکه مورد استفاده قرار گیرد.
مه را می توان به عنوان یک روش توزیعی برای تخصیص منابع و خدمات به دستگاه‌های لبه درک کرد. کاربردهای مورد استفاده توسط مه ممکن است محیط مجازی شده را تقویت کند اما نیاز به سیستم‌های اختصاصی برای پیاده‌سازی دارد.
همچنین از نویسندگان این کتاب، دو اثر تخصصی دیگر با عناوین
کتاب اصول و مبانی محاسبات ابری، کتاب اصول و مبانی اینترنت اشیا تالیف و منتشر شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار