کد خبر : 42866
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 مهر 1398- 44: 10

فرماندار رشت:

تجمع بزرگ اربعین در رشت برگزار می‌شود

تجمع بزرگ اربعین در رشت برگزار می‌شود

مومنی‌زاده از برگزاری تجمع بزرگ اربعین در رشت خبر داد و گفت: این مراسم در همه بخش‌‌های تابعه شهرستان نیز برگزار می‌شود.

به گزارش گیلانستان « میرشمس مومنی‌زاده» امروز (یک‌شنبه، ۲۱ مهر) در جلسه هماهنگی مراسم اربعین شهرستان رشت در فرمانداری این شهر با اشاره به فرا رسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان گفت: با نزدیک شدن اربعین حسینی هر روزه میلیون‌ها نفر از شیعیان از اقصی نقاط جهان به سمت کربلا در حرکت هستند که در این بین بیشترین زوار از ایران اسلامی است.

 

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه اربعین بزرگ‌ترین رویداد سیاسی، مذهبی و اجتماع بزرگ شیعیان است که برکات بسیاری به‌همراه دارد افزود: در اربعین امسال باوجود تمام دشمنی‌های استکبار شاهد حضور گسترده‌تر مسلمانان هستیم و این مراسم هم در کربلا و هم در تمام شهرها و بخش‌های گیلان گسترده‌تر برگزار می‌شود.

وی با قدردانی از دست‌اندرکاران جهت فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم در اعزام زائران به‌ویژه زوار خارجی و پذیرایی از آنان تصریح کرد: افزایش حضور زائران خارجی در گیلان جهت عزیمت به عراق و و پذیرایی از آنان نشان‌دهنده همت مردم و مسئولان جهت مهمان‌نوازی مطلوب از این زائران حسینی بود.

 

مومنی زاده از برگزاری تجمع اربعین حسینی در میدان شهدای ذهاب(پیاده راه فرهنگی) خبر داد و اعلام کرد: این تجمع ساعت ۱۰ صبح روز شنبه( ۲۷ مهر) با حضور گسترده مردم شهر رشت برگزار می‌شود.

 

وی با تاکید بر گسترش فرهنگ عاشورا و تعالی این فرهنگ گفت: باید از همه ظرفیت‌ها جهت برگزاری بهتر تجمع اربعین در رشت بهره گرفته تا بتوانیم در تعمیق فرهنگ عاشورا گام‌های موثرتری برداریم.

 

مومنی زاده تاکید کرد: تجمع اربعین علاوه بر رشت در تمامی بخش‌های تابعه این شهرستان نیز با حضور باشکوه سوگواران حسینی برگزار می‌شود.

در ادامه این نشست «اعتماد» با بیان اینکه تجمع اربعین به‌صورت سینه‌زنی در میدان شهدای ذهاب برگزار می‌شود افزود: این مراسم همراه با روضه‌خوانی و مداحی مداحان گیلان با تاکید بر زبان گیلکی اجرا می‌شود.

 

نماینده هیئت رزمندگان گیلان از برپایی ایستگاه صلواتی در این تجمع خبر داد و افزود: با همکاری ادارات شهرستان رشت بستر لازم جهت برگزاری مطلوب این تجمع در رشت فراهم است.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار