کد خبر : 61097
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 دی 1399- 48: 11

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان:

تخصیص ۷۰ میلیاردی به طرح زباله‌سوز رشت/ پیشرفت ۸۰ درصدی طرح پردازش زباله لنگرود با پیشرفت ۸۰ درصدی

تخصیص ۷۰ میلیاردی به طرح زباله‌سوز رشت/ پیشرفت ۸۰ درصدی طرح پردازش زباله لنگرود با پیشرفت ۸۰ درصدی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به تلاش استان برای اتمام طرح زباله‌سوز رشت گفت: بر اساس آمار در سال گذشته ۱۱۹ میلیارد تومان اعتبار به پسماند استان اختصاص یافت که از این میزان ۷۰ میلیارد تومان آن به ساخت زباله‌سوز رشت تخصیص یافت.

به گزارش گیلانستان، علی اوسط اکبری مقدم امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مشکل پسماند در استان به یک معضل تبدیل شده است، اظهار کرد: مشکل دفن زباله و پسماند در برخی از شهرستان‌های استان از جمله رشت وجود داشته و برای حل این مشکل تاکنون جلسات بسیار مختلفی در کشور و استان برگزار شده است.

وی با اشاره به تلاش استان برای اتمام طرح زباله‌سوز رشت گفت: بر اساس آمار در سال گذشته ۱۱۹ میلیارد تومان اعتبار به پسماند استان اختصاص یافت که از این میزان ۷۰ میلیارد تومان آن به ساخت زباله سوز ۶۰۰ تنی رشت تخصیص یافت که تا پایان سال ۱۴۰۱ این امر در استان محقق می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان از پیشرفت ۸۰ درصدی طرح پردازش زباله در لنگرود خبر داد و افزود: سه طرح پردازش پسماند و همچنین تفکیک زباله در سه شهرستان لنگرود، تالش و لاهیجان در حال انجام بوده که طبق آخرین اطلاعات، طرح پردازش زباله لنگرود با ۲۵۰ تن ظرفیت با پیشرفت ۸۰ درصدی مواجه بوده و در نیمه نخست سال آینده آماده بهره‌برداری است.

اوسط مقدم یکی از اهداف پردازش پسماند را کاهش زباله روانه شده به زباله سوز برشمرد و تصریح کرد: مسؤولان استانی در تلاش هستند تا طرح پردازش پسماند در شهرستان‌های تالش و لاهیجان تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد زیرا با انجام این کار فقط ۴۰ درصد زباله‌ها روانه زباله‌سوز شده و ۶۰ درصد پسماندها نیز دوباره قابل بازیافت است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار