کد خبر : 84685
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 آذر 1401- 52: 22

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

تربیت۲ هزار مدرس آموزش نماز به کودک/ آموزه های اسلامی را با هنر در جامعه نهادینه کنیم

تربیت۲ هزار مدرس آموزش نماز به کودک/ آموزه های اسلامی را با هنر در جامعه نهادینه کنیم

ثقتی از اجرای طرحی برای آموزش صحیح نماز به کودکان خبر داد و گفت: در قالب این طرح ۲ هزار مدرس آموزش نماز به کودک تربیت می‌شوند تا نماز را به شکل مصور و با زبان کودکانه آموزش دهند.

به گزارش گیلانستان، رضا ثقتی امروز ( پنجشنبه‌، ۲۴ آذر) در نشست هم اندیشی رابطان و فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان در تالار مرکزی رشت، هنرمند انقلابی و تراز اسلامی را دغدغه امروز همه متولیان فرهنگی دانست و گفت: هنرمند انقلابی باید در بزنگاه های تاریخی همراه نظام و انقلاب باشد که متاسفانه در بروز برخی وقایع شاهد واکنش منفی آن‌ها هستیم‌.

 

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه از فلسفه های وجودی کانون های مساجد پرورش هنرمند انقلابی و مسجدی است افزود: هنرمند مسجدی و انقلابی باید تولیداتش منجر به قوام و دوام نظام جمهوری اسلامی ایران شود.

 

 

 

وی با بیان اینکه متاسفانه کانون های مساجد از هدف اصلی خود که پرورش هنرمند تراز اسلامی است منحرف شده‌اند تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری به جای تربیت هنرمند انقلابی به کارهای قرآنی پرداختند که توسط دیگر سازمان های فعال در مساجد هم انجام می شود و کانون ها باید هنر انقلابی را ترویج دهند.

 

 

 

ثقتی با بیان اینکه نباید از اصل فعالیت خود دور شده و دچار انحراف تشکیلاتی شویم اذعان کرد: باید قرآن و احکام را با زبان هنر بیاموزیم زیرا هنر اصل و قاعده فعالیت و تربیت هنرمند انقلابی اساس کار ماست.

 

 

وی با تاکید بر رویش های جدید در کانون ها، خواستار فعال سازی کانون های راکد شد و تصریح کرد: باید کانون های  مساجد را تقویت و پشتیبانی کرد.

 

 

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی گیلان در ادامه طرح امام محله را به عنوان مترقی ترین طرح در حوزه مساجد مورد اشاره قرار داد و افزود: این طرح در گیلان به همت تمامی دستگاه های فعال در مساجد اجرا می‌شود.

 

 

وی ادامه داد: مسجد فقط برای مسجدی ها نیست و باید همه اقشار مردم در این مکان مقدس حضور یابند. اصل، تقویت پیوست اجتماعی محله است و مسجد باید در خدمت محله باشد.

 

 

ثقتی در ادامه اغتشاشات اخیر در کشور را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: کشور ما در حال عبور از یک پیچ تاریخی است و ما کشته تروریسم رسانه ای هستیم.

 

 

 

وی با اشاره به پایبندی مردم به ویژه جوانان به آرمان‌های انقلاب و اسلام اذعان کرد: باید مسجد را در اختیار جامعه قرار دهیم نه فقط مسجدی ها. همه برنامه های ما باید با پیوست مسجدی اجرا شود تا بتوانیم اقشار مختلف را جذب این اماکن مقدس کنیم.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان راه مسجد، قرآن و بسیج را بسیار پربرکت دانست و تصریح کرد: فعالیت های مسجدی آنقدر پربرکت است که هر کس در این مسیر قرار گیرد به تعالی می رسد.

 

 

وی با اشاره به برخی مشکلات موجود در کانون های مساجد اظهار کرد: شکافی بین کانون های فرهنگی هنری، مساجد و مردم محل ایجاد شده و باید این شکاف از بین برود و فعالیت ها بر مبنای امام محله انجام شود.

 

 

 

ثقتی با بیان اینکه هر چیزی که با هنر آمیخته شود مانا و تاثیرگذار خواهد بود خواستار آموزش احکام و معارف الهی با زبان هنر شد.

 

 

وی از اجرای طرحی برای آموزش صحیح نماز به کودکان خبر داد و بیان کرد: در قالب این طرح ۲ هزار مدرس آموزش نماز به کودک تربیت می‌شوند تا نماز را به شکل مصور و با زبان کودکانه یاد دهند.

 

 

 

ثقتی با بیان اینکه باید آموزه های اسلامی را با هنر در جامعه نهادینه کنیم اذعان کرد: در این حوزه هرقدر کار و فعالیت کنیم، سرمایه گذاری است.

 

 

 

وی در پایان با اشاره به مدیریت غلط سالیان گذشته که منجر به بیکاری جوانان تحصیلکرده شده است گفت: مساجد باید مشکلات را احصا و برای رفع آن وارد میدان شوند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار