کد خبر : 57963
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 مهر 1399- 41: 15

ترویج فرهنگ وقف، کلید حل مشکلات جامعه است/فرماندار رشت خادم افتخاری حرم خواهر امام شد

ترویج فرهنگ وقف، کلید حل مشکلات جامعه است/فرماندار رشت خادم افتخاری حرم خواهر امام شد

فرماندار رشت تاکید کرد: با ترویج و نهادینه سازی فرهنگ وقف در جامعه، بسیاری از مشکلات امروزی قابل حل خواهد بود.

به گزارش گیلانستان، مهندس علی فتح اللهی در نشست با رئیس و کارکنان اداره اوقاف که به مناسبت دهه وقف انجام می شود با اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام به امر وقف به عنوان یک عمل بسیار مهم و اثربخش در بهبود امورات جامعه، گفت: اهمیت این عمل نیک از این رو است که شخص پس از سالها تلاش، نتیجه تلاش خود را در راه خداوند در امور خیریه وقف می کند که نشان از اوج معنویت و اعتقادات فرد است.

وی با بیان اینکه وقف غیر از اموال در زمینه های دیگر از جمله علم، وقت، مهارت و سایر امور نیز امکان پذیر است، افزود: اگر بتوانیم فرهنگ وقف را در جامعه ترویج  و نهادینه نماییم بسیاری از مشکلات امروز جامعه قابل رفع خواهد بود.

وی اعتمادسازی و تقویت بارهای دینی را دو لازمه اساسی ترویج فرهنگ وقف در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: در راستای اعتمادسازی در زمینه وقف، باید این اعتماد برای مردم ایجاد شود که هر گونه وقف در همان زمینه و نیتی که واقف انجام داده است، اجرایی می شود.

فرماندار رشت با تاکید بر لزوم تقویت باورهای دینی به عنوان دومین مولفه تاثیر گذار در ترویج فرهنگ وقف، اظهار داشت: اگر باورهای دینی در جامعه تقویت شود و اثرات وقف در جامعه و زندگی واقف به درستی تشریح شود، مطمئناً شاهد افزایش میزان وقف در جامعه خواهیم بود.

مهندس فتح اللهی با اشاره به وجود بقاع متبرکه بسیار مهم در سطح شهرستان رشت ازجمله  بقعه خواهر امام و بقعه امام زاده هاشم، گفت: این آمادگی وجود دارد از طریق اعتبارات دولتی و کمیته برنامه ریزی، حمایت لازم جهت ساماندهی و بازسازی این بقاع ارزشمند اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه بسیاری از اراضی بخش لشت نشاء در حوزه اوقاف قرار دارد، گفت: متاسفانه به دلایل مختلف که ریشه در گذشته دور دارد، مشکلاتی برای مردم منطقه در خصوص دریافت سند وجود دارد که با پیگیری که از سوی نمایندگان محترم در سطح ملی در حال انجام است، امیدواریم مشکلات مردم لشت نشاء نیز هر چه سریعتر رفع شود.

فرماندار رشت همچنین با اشاره به وجود ظرفیت ها در برخی از بقاع متبرکه جهت احداث و راه اندازی بازارچه عرضه محصولات و تولیدات محلی، گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید نامگذاری شده است باید از همه ظرفیت های موجود جهت حمایت از تولیدات مختلف از قبیل صنایع دستی و تولیدات کشاورزی و صنایع غذایی بومی بهره گرفته شود.

در انتهای این نشست با اهدای حکمی از سوی حجت الاسلام اشکوری رئیس اداره اوقاف رشت، فرماندار رشت خادم افتخاری حرم مقدس خواهر امام رضا(ع) شهر رشت شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار