کد خبر : 69609
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

تزریق ۸۵۰ هزار دُز واکسن کرونا در گیلان/ ۳۰۰ تیم در واکسیناسیون مشارکت دارند

تزریق ۸۵۰ هزار دُز واکسن کرونا در گیلان/ ۳۰۰ تیم در واکسیناسیون مشارکت دارند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تزریق ۸۵۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان، گفت: ۳۰۰ تیم در ۱۸۰ پایگاه در اجرای طرح واکسیناسیون مشارکت دارند.

به گزارش گیلانستان، ارسلان سالاری با اشاره به آخرین وضعیت گیلان از نظر کرونا، اظهار کرد: هزار و ۹۶۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان گیلان بستری هستند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۳۴۷ بیمار طی شبانه روز گذشته بستری شده‌اند، افزود: ۳۰۸ بیمار کرونایی نیز در شرایط بدی قرار دارند که از این تعداد ۹۱ بیمار اینتویه (اتصال لوله مخصوص تنفسی) و ۲۰۷ بیمار نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رئیس علوم پزشکی گیلان همچنین با اشاره به کمبود تخت‌های بیمارستانی با افزایش تعداد بیماران بستری در استان، گفت: برای رفع این مشکل سوله بحران در مرکز مراقبتی سایت لاکان و بیمارستان صحرایی را در محوطه بیمارستان پورسینا و رازی ایجاد شد.

وی مؤثرترین راهکار برای شکستن زنجیره انتقال و انتشار کرونا را رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی عنوان و اضافه کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم این نکات را رعایت کرده و از ترددهای غیر ضرور جدا خودداری کنند.

سالاری با اشاره به وخامت حال بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی استان گیلان، گفت: متأسفانه این افراد به انواع پیشرفته کرونا مبتلا شده‌اند.

وی با بیان اینکه در میان مبتلایان افرادی هستند که چند روز بعد از دریافت دُز اول کرونا مشاهده شده است، ادامه داد: ایمنی نسبی بدن در برابر کرونا یک ماه بعد از دریافت دُز دوم واکسن ایجاد می‌شود.

رئیس علوم پزشکی گیلان با اشاره به تزریق ۱۵ هزار دُز واکسن به شهرستان رشت اختصاص یافته است، تأکید کرد: اولویت تزریق واکسن با افرادی است که دُز اول را دریافت کرده‌اند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت حدود ۱۸۰ پایگاه واکسیناسیون در سراسر استان گیلان، گفت: ۳۰۰ تیم در اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در گیلان مشارکت می‌کنند.

سالاری ا بیان اینکه با توجه به تراکم بالای جمعیت در شهرستان رشت ۲۰ مرکز واکسیناسیون برای پوشش گروه‌های هدف پیش بینی و راه اندازی شده است، اضافه کرد: تلاش می‌شود تا روند واکسیناسیون در استان گیلان تسریع شود.

وی با اشاره به آغاز واکسیناسیون زنان باردار، افزود: روند واکسیناسیون زنان باردار به عنوان گروه‌های پر خطر نیز در استان گیلان و در مراکز مجاز آغاز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تاکنون ۹۵۰ هزار دُز واکسن دریافت به این استان اختصاص یافته است، اضافه کرد: بیش از ۸۵۰ هزار دُز واکسن تزریق شده است.

وی با اشاره به اینکه این میزان ۶۵۰ هزار دُز مرحله نخست و ۲۵۰ هزار دُز نیز مربوطه به مرحله دوم بوده است، ادامه داد: شهروندان تا هفته آینده برای تزریق دُز اول واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار