کد خبر : 63850
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 اسفند 1399- 55: 16

جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت؛

تصویب کلیات بودجه ۱۴۰۰ شهرداری رشت

تصویب کلیات بودجه ۱۴۰۰ شهرداری رشت

در جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت اعضای شورا با کلیات بودجه به مبلغ یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان موافقت کردند.

به گزارش گیلانستان، رئیس شورای اسلامی شهر رشت ظهر امروز در یک‌صد و نودمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با تبریک عید بزرگ مبعث با اشاره به اینکه امروز آغاز ثبت‌نام دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا آغازشده است، اظهار کرد: بر اساس اصل یک‌صد تا ۱۰۶ قانون اساسی بحث شوراها مطرح‌شده است  تا فرصتی برای دموکراسی در جامعه شهری باشد.

احمد رمضانپور با بیان اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و شهر و روستا باید مؤلفه‌هایی داشته باشند، افزود: تعهد، تخصص، خضوع و خشوع در برابر خواسته‌های مردم، قدرت حرف‌شنوی برای حتی صحبت‌های تلخ و تند مردم باید موردتوجه نمایندگان باشد.

وی با تأکید بر اینکه نگاه‌های سیاسی نباید در هنگام خدمت دخیل شوند، گفت: نمایندگان در هر جایگاهی باید حافظ منافع مردم باشند و امیدوارم مشارکت حداکثری در انتخابات را شاهد باشیم.

رمضانپور با تأکید به اینکه پیرامون شیوه‌نامه ساخت‌وساز در زمین‌های نسقی در رشت نشست‌های خوبی برگزارشده است، بیان کرد: باید تمهیدات لازم با دستگاه‌های قضایی استان و رشت نیز از این بابت انجام شود.

وی با اشاره به اینکه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری رشت به مبلغ یک هزار  و ۲۴۰ میلیارد تومان پیشنهادشده است، گفت: ۵۶۳ میلیارد تومان سهم بودجه جاری و ۶۷۷ میلیارد تومان سهم بودجه عمرانی در نظر گرفته‌شده است.

رمضانپور با اشاره به اینکه هیچ برنامه‌ای برای ثبت‌نام به‌منظور ورود در انتخابات شورای شهر رشت را ندارم، افزود: بعداز پایان کار فعالیت شورای دور پنجم، در سنگر دیگری به فعالیت می‌پردازم و در همین مکان از تمام مردم بابت کاستی‌هایی که بود حلالیت می‌طلبم.

وابستگی بودجه شهرداری رشت به تخلفات ساختمانی

عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در بررسی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری رشت با فراز و نشیب‌های فراوانی مواجه بودیم، اظهار کرد: تمامی اعضای شورا با تمام موارد مطرح‌شده در کلیات بودجه اتفاق‌نظر دارند و انتظار داریم با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، وابستگی بودجه شهرداری رشت به تخلفات ساختمانی به حداقل برسد.

محمدحسن عاقل منش با تأکید بر توسعه فضای مکث و فضای سبز در رشت افزود: در برخی ادوار شاهد این اقدام بسیار خوب بودیم و امیدواریم شهرداری رشت به این موضوع نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

وی به عایدات ناشی از حذف و نصب پارکینگ اشاره کرد و گفت: این موضوع یکی از ضرورت‌های شهر رشت است و باید در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری رشت ردیف بودجه مشخصی برای این مهم در نظر گرفته شود.

عاقل منش با اشاره به نگاه ویژه شورا و شهرداری رشت به محلات کم برخوردار رشت بیان کرد: شهرداری طی این سال‌ها در بسیاری از محلات کم برخوردار رشت خدمات خوبی ارائه داده است، اما همچنان برخی از محلات کم برخوردار رشت نیازمند نگاه ویژه است.

وی به احداث سرویس‌های بهداشتی در سطح رشت اشاره کرد و گفت: علیرغم تمامی وعده‌هایی که طی این سال‌ها از سوی شورا مطرح شد درنهایت این موضوع به نتیجه‌ای نرسید و باید به این مهم با جدیت ورود کرد.

امضای پوچ اعضای شورا 

محمدحسن علیپور یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه به ماه‌های پایانی عمر شورای پنجم رشت نزدیک شده‌ایم، اظهار کرد: به بسیاری از خواسته‌های شهروندان ازجمله آسفالت در برخی از محلات رشت ترتیب اثر داده نشد و امضای برخی از اعضای شورا به‌واسطه عملکرد شهرداری پوچ و بی‌اثر است و حالا نیز به دنبال رأی و قدرت برای ما شیرین است و متأسفانه شاهد جناح‌بازی‌ها در شهرداری رشت هستیم.

عدم استفاده مطلوب از منابع موجود در شهر رشت

عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه جوانان برای حضور درصحنه انتخابات، چه در جایگاه کاندیداتوری و چه برای مشارکت در پای صندوق‌های رأی، آماده شوند، اظهار کرد: متأسفانه در استان گیلان و شهر رشت نتوانستیم از منابع موجود به‌طور مطلوبی بهره‌مند شویم این موجب عقب‌ماندگی شهر و استان ما شده است.

سید امیرحسین علوی با بیان اینکه شورای رشت بیشتر از آنکه به سخنران نیاز داشته باشد به افراد متخصص و کاردان نیاز دارد، افزود: امیدوارم برخی از اتفاقاتی که در ادوار گذشته رقم خورد را مجدداً شاهد نباشیم.

وی به موضوع نسق سازی و دغدغه‌های پیرامون آن اشاره کرد و گفت: امیدوارم در سال ۱۴۰۰ این موضوع به نتیجه و اجرایی شود و پیشنهاد می‌کنم به‌منظور تشویق افرادی که در این حوزه مشغول ساخت‌وساز هستند با رعایت ضوابط از تخفیف قابل‌توجهی برخوردار شوند.

عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر شاهد گسترش ساختمان‌های نسق ساز بودیم، بیان کرد: ساختمان‌های نسق ساز از دوطبقه به پنج طبقه افزایش ساخت پیداکرده‌اند.

علوی با تأکید بر اینکه نسبت به برخی از موضوعات اساسی و کلیدی باید به مدیران و کارشناسان شهرداری رشت برای برداشت از ردیف‌های مختلف جاری و تبدیل آن به عمرانی اجازه داده شود، افزود: بودجه شهرداری رشت در سال ۱۴۰۰، رقم قابل‌توجهی است و اگر با این مبلغ اعتبار نیز نتوانیم به‌خوبی خدمت کند باید ایرادات را در خودمان پیدا کنیم.

وی به افزایش فاحش بخشی در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری رشت پیرامون نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: برای پرداخت حقوق نیروهای حجمی تحت عنوان پیش‌خدمت در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری رشت مبلغ فاحشی افزایش داشته است که قابل‌تأمل است.

پیش‌خدمتانی که پشت‌میزنشین شده‌اند

حامد عبداللهی عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در بخشی در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری رشت که مربوط به نیروی انسانی  است شاهد افزایش مبلغ فاحشی هستیم، اظهار کرد: برخی از افراد در قالب پیش‌خدمت به شهرداری رشت ورود پیدا می‌کنند اما درنهایت فقط تعدادی از آنان به این شغل مشغول هستند و مابقی در بخش‌های دیگری مشغول فعالیت هستند و با این اقدام فقط پشت‌میزنشینی در شهرداری رشت در حال افزایش است.

فاطمه شیرزاد عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه افزایش سرانه فضای سبز رشت در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری  موردتوجه باشد، اظهار کرد: به ایجاد پارک‌های محله‌ای در محلات کم برخوردار رشت نگاه ویژه‌ای معطوف شود و بخشی از اعتباری که  در این بودجه پیشنهادی شهرداری رشت برای پارک جنگلی لاکان اختصاص پیداکرده به محلات کم برخوردار تخصیص پیدا کند.

افزایش مبلغ حقوق با توجه به نرخ تورم

علی بهارمست معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری رشت نیز با حضور در جلسه امروز شورا در پاسخ به سخنان سید امیرحسین علوی پیرامون افزایش فاحش حقوق بخشی از نیروی انسانی شهرداری رشت اظهار کرد: باید در افزایش مبلغ حقوق  به تورم موجود در جامعه نیز نگاه کنیم و متأسفانه رقم صعودی برخی از اقلام و کالاها به‌یقین بر روی معیشت مردم ازجمله این افراد بسیار تأثیرگذار است.

اعضای شورا پس از افزایش دربندهایی از بودجه پیشنهادی شهرداری رشت در سال ۱۴۰۰ با کلیات بودجه پیشنهادی شهرداری رشت به مبلغ یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان موافقت کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار