کد خبر : 52676
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 خرداد 1399- 33: 16

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان:

تعامل «شعرای آیینی» و «مداحان» فضای مطالبه‌گری در چارچوب نظام را گسترش می‌دهد

تعامل «شعرای آیینی» و «مداحان» فضای مطالبه‌گری در چارچوب نظام را گسترش می‌دهد

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان گفت: تعامل «شعرای آیینی» و «مداحان» فضای مطالبه‌گری در چارچوب نظام را در جامعه گسترش می‌دهد.

به گزارش گیلانستان،مصطفی منزوی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: بسیاری از افراد مذهبی و حزب‌اللهی از همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا برای کار جهادی و خدمات‌رسانی به مردم دور هم جمع شدند و فعالیت‌های خوبی داشتند تا جایی‌که ما شاهد یک انسجام کم‌نظیر بعد از دفاع مقدس بودیم.

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان با اشاره به تاثیرگذاری کار هیئت‌های مذهبی و فعالان آن خاطرنشان کرد: کار هیئتی به‌ این معناست که وقتی فرد می‌بیند کاری روی زمین مانده که باید انجام دهد در این صورت احساس تکلیف کرده و در جهت رفع مشکل اقدام می‌کند و سعی می‌کند تا کار را به بهترین نحو انجام دهد.

منزوی با اشاره به خدمات‌ بسیجیان و پاسداران ابراز داشت: همزمان با شیوع ویروس کرونا در استان، حجم کار درمان بیماران به‌حدی بود که باعث شد بسیاری از پرستاران خسته شوند که در این زمان، بسیجیان و پاسداران برای کمک در بیمارستان‌ها حضور پیدا کردند و این حضور آنان باعث قوت قلب و افزایش انگیزه خدمت برای کادر درمان شد.

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان افزود: بسیجیان همواره بسته‌هایی شامل شیر، میوه و کیک آماده می‌کردند و شب‌ها به بیمارستان‌ها می‌بردند البته بسیجیان و هیئتی‌ها قبل از رزمایش مواسات نیز فعالیت‌ زیادی داشتند اما حجم این کمک‌رسانی‌ها و خدمات با آغاز رزمایش مواسات در گیلان زیادتر شد.

وی از نقش پررنگ هیئت‌های مذهبی در راستای کمک به مردم و کاهش مشکلات ناشی از بحران کرونا در گیلان سخن گفت و ابراز داشت: بسیاری از افراد جهادی و هیئتی گیلان در ماه‌های گذشته اقدام به ضدعفونی محلات محروم رشت می‌کردند و یا در بخش‌های مختلف شرکت داشتند نظیر کمک هیئت‌ها به بیماران با اهدای خون که این کمک هم دیده نشد.

منزوی با اشاره به لزوم روایت عملکرد و نقش پررنگ گروه‌های جهادی در خدمات‌رسانی‌ها گفت: امروز هنرمندان و شاعران می‌توانند نقش پررنگ گروه‌های جهادی، هیئت‌ها و هر کسی‌که در این ایام به‌خوبی احساس تکلیف کرد را در قالب هنر برای جامعه بیان کنند.

وی با بیان اینکه بسیج همچنان موتور پیشران انقلاب است و هرجا که مشکلی وجود داشته باشد بسیج برای حل مشکل وارد عرصه می‌شود تصریح کرد: در گیلان بیش از ۶۰۰ هیئت ثبت شده داریم که هرکدام دارای کارکردی هستند و هر زمان که نقشه راه برای آنان تعیین می‌شود کار خودشان را انجام می‌دهند و به‌دنبال ارائه گزارش هم نیستند.

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که فرمودند هیئت‌ها باید انقلابی باشند و در راستای اهداف انقلاب حرکت کنند عنوان کرد: امروز لازم است که یک ارتباط دو سویه خوب بین شعرای آیینی و مداحان برای ایجاد یک فضای مطالبه‌گری در چهارچوب نظام شکل گیرد و زبان گویای مردم و مطالبه‌گر باشیم.

منزوی با بیان اینکه مانند کشتی هستیم که وسط طوفان قرار داریم و وظیفه داریم که در راه انقلاب حرکت کنیم ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در طول سال همواره چندین دیدار با دانشجویان و شعرای آیینی و مداحان دارند که این نشان‌دهنده اهمیت و اثرگذاری این طیف در جامعه است و رهبر انقلاف در این دیدارها، مسیر راه را برای آنان مشخص می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار