کد خبر : 91805
تاریخ انتشار : شنبه 16 اردیبهشت 1402- 13: 18

توزیع ۲۳۴۴ تن انواع کود شیمیایی در شفت️

توزیع ۲۳۴۴ تن انواع کود شیمیایی در شفت️

مدیر جهاد کشاورزی شفت گفت: ۱۱ هزار و ۲۸۲ نفر از کشاورزان شفتی ۲۳۴۴ تن انواع کود شیمیایی مورد نیاز خود را دریافت کرده اند.

به گزارش گیلانستان، محمدرضا یوسف نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه دو هزار و ۳۴۴ تن انواع کودشیمایی در شفت توزیع شده است، گفت: کودها در قالب کودهای ازته، فسفاته، پتاسه بین شالیکاران شفتی توزیع شده است.

 

وی افزود: ۱۱ هزار و ۲۸۲ کشاورز این مقدار کود را از ۳ کارگزاری بخش خصوصی و ۵ کارگزاری بخش تعاون روستایی دریافت کرده‌اند.

 

مدیر جهاد کشاورزی شفت افزود: کشاورزانی که تاکنون موفق به دریافت سهمیه کود نشدند طی روزهای آینده به نزدیک ترین شرکت تعاونی روستایی یا کارگزاری‌های بخش خصوصی مراجعه و نسبت به دریافت آن اقدام نمایند.

 

وی به الکترونیکی شدن مراحل صدور حواله کودهای شیمیایی اشاره کرد و گفت: کشاورزان قبل از مراجعه به کارگزاری‌ها به کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی و مراکز جهاد کشاورزی نسبت به دریافت حواله الکترونیکی اقدام کنند. ️

 

یوسف نژاد با بیان اینکه خرید و توزیع انواع کودهای شیمیایی مورد نیاز کشاورزان بر اساس سهمیه شهرستان همچنان ادامه دارد، افزود: در حال حاضر کود شیمیایی به عنوان یکی از نهاده‌های حائز اهمیت در کشاورزی مورد توجه قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه این در این شهرستان سالانه ۷۵ هزار تن شلتوک و ۴۲ هزار تن برنج توسط کشاورزان تولید می‌شود، تصریح کرد: شفت دارای ۱۴ هزار ۳۳۶ هکتار اراضی شالیزاری است که سالانه سهمیه کودی آن حدود ۴ هزار تن می‌رسد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار