کد خبر : 104322
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 اسفند 1402- 59: 19

ثبت نام متقاضیان گیلانی حج تمتع در چهار کاروان آغاز شد

ثبت نام متقاضیان گیلانی حج تمتع در چهار کاروان آغاز شد

مدیرکل حج و زیارت گیلان گفت : همزمان با آغاز ثبت نام قطعی از متقاضیان حج تمتع در کشور از ساعت ۱۰ صبح امروز در گیلان هم کار در دفاتر زیارتی آغاز شده ومتقاضیان می توانند ثبت نام خود را در چهار کاروان تدارک شده قطعی نمایند.

به گزارش گیلانستان، وحید اسکندری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: متقاضیان باید برای ثبت نام به سایت http://reserve.haj.ir مراجعه کرده و بعد از نام نویسی به بخش انتخاب کاروان رجوع کنند.

 

وی با بیان اینکه در زمان حاضر چهار کاروان در استان گیلان تعیین شده است، افزود: اولویت با کسانی است که پیش ثبت نام را انجام و مبلغی پرداخت کرده بودند.

 

مدیر کل حج و زیارت گیلان ادامه داد: افراد باید هر چه سریعتر باید برای ثبت نام قطعی اقدام کنند زیرا فقط تا نهم اسفندماه مهلت دارند. در غیر اینصورت فرصت نام نویسی برای تکمیل ظرفیت باقیمانده به اولویت های بعدی و سایر متقاضیان داده می شود.

 

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین اطلاعات ۴۰ درصد از ظرفیت ۴۴۶ نفری گیلان در اعزام به حج تمتع ثبت نام کرده اند، بیان کرد: اعزام کاروان های حج تمتع ۱۴۰۳ از نیمه دوم اردیبهشت آغاز می شود.

 

وی عنوان کرد: ثبت نام کاروان های تمتع ۱۴۰۳ از ساعت ۱۰ امروز ۶ شهریور همزمان با ولادت بقیه الله الاعظم حضرت مهدی (عج) در سراسر کشور آغاز شده و تا کنون بیش از ۴۲ هزار نفر ثبت نامشان را در کاروان خود را قطعی کرده اند و در گیلان هم حدود ۴۰ درصد رزرو خود را انجام داده اند.

 

سازمان حج و زیارت قبلا دارندگان اسناد حج تا پایان دی‌ماه ۱۳۸۶ را برای پیش ثبت‌نام فراخوانده بود.

 

تمام متقاضیان اعزام برای سفر حج تمتع سال ۱۴۰۳ باید دارای گذرنامه حداقل با تاریخ اعتبار ۲۰ آذر ۱۴۰۳ باشند. سهمیه حج ۱۴۰۳ جمهوری اسلامی ایران حدود ۸۲ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام شده است.

 

اعزام زائران ایرانی به حج نیز از ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ آغاز می‌شود. این سفر حدود ۳۰ روز طول می‌کشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار