کد خبر : 95200
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1402- 57: 14

جرائم حوزه سلامت در گیلان اغلب سهوی است

جرائم حوزه سلامت در گیلان اغلب سهوی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه جرائم ارتکابی در حوزه بهداشت و درمان، اندک و عمدتاً سهوی است، گفت: همین میزان کم نیز برای خادمان مردم در حوزه سلامت، قابل‌توجه و مستلزم یافتن راهکار است.

به گزارش گیلانستان، محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبح امروز در نخستین همایش علمی کاربردی حقوقی دانشگاه در سالن همایش‌های معاونت بهداشتی با اشاره به برخی چالش‌ها در حوزه حقوقی، اظهار کرد: برگزاری همایش علمی کاربردی حقوقی در نظام سلامت، فرصتی برای آشنایی با قوانین و آیین‌نامه‌های مرتبط با حوزه پزشکی و مراقبتی و همچنین مقررات بوروکراتیک به جهت کاهش بروز ابهامات، تخلفات و جرائم، است.

 

وی بر لزوم رعایت قانون در اجرای امور تأکید کرد و افزود: بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین خطا در نظام سلامت، قصور در انجام خدمات پزشکی است که وقتی بروز می‌کند به دنبال آن مسئولیت مدنی پزشکان را به همراه داشته و لازم است در این دوره‌ها، راهکارهای مناسب جهت کاهش بروز قصور پزشکی، بازنگری شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه جرائم ارتکابی در حوزه بهداشت و درمان، اندک و عمدتاً سهوی است، گفت: همین میزان کم نیز برای خادمان مردم در حوزه سلامت قابل‌توجه و مستلزم یافتن راهکار جهت پیشگیری و مقابله با آن است.

 

آشوبی با اشاره به اهمیت مقدم بودن پیشگیری بر درمان، بر ضرورت پیشگیری در حوزه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد جهت جلوگیری از وقوع جرم در حوزه روان‌شناختی در بهداشت و درمان، پیشگیری و آموزش در حوزه نظارت بر سلامت غذایی و مراکز توزیع، پیشگیری در خصوص تهدید خطرات شیمیایی و مسمومیت‌ها و همچنین آموزش خود مراقبتی در حوزه بهداشت فردی و اجتماعی، تأکید کرد.

 

وی سواد رسانه را از دیگر الزامات موردتوجه دست‌اندرکاران حقوقی دانست و گفت: امروزه فضای مجازی و فقدان سواد رسانه، بستری برای بروز تخلفات و جرائم است که توجه به آن، بیش‌ازپیش، مورد انتظار است.

 

سیف‌الله مسرور، معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان گیلان نیز در این همایش، هدف از تشکیل قوه قضاییه را تحقق بخشی عدالت دانست و اظهار کرد: هدف قانون‌گذار، ملاک رعایت حقوق شخصی و اجتماعی در اجرا و تحقق عدالت است.

 

وی، ایجاد پایگاه و ملجائی نظیر دادگاه‌ها را از الزامات تحقق عدالت دانست و افزود: دادگاه‌های حقوقی، کیفری، خانواده و … به‌صورت تخصصی به‌منظور بررسی و صدور رأی برای محکوم‌علیه، ایجادشده است.

 

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان گیلان در ادامه به مبانی و الزامات ایجاد سازوکارهای قضایی و حقوقی در نظام قضایی کشور، اشاره کرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار