کد خبر : 90786
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 فروردین 1402- 38: 11

جزئیاتی از طرح هادی در روستاهای گیلان

جزئیاتی از طرح هادی در روستاهای گیلان

.

به گزارش گیلانستان، حامد دائمی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح هادی به منظور توسعه و عمران، تأمین عادلانه امکانات و نیز هدایت و توسعه روستاها برای یک دوره ۱۰ ساله تهیه می‌شود، اظهار کرد:  ساماندهی و اصلاح بافت موجود میزان و وسعت گسترش آتی روستا و نحوه استفاده از زمین برای امور مختلف اعم از مسکونی، تجاری، کشاورزی، تأسیسات و تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی روستایی در طرح هادی بر حسب مورد تهیه و اجرا می‌شود.

 

وی با اشاره به حضور ۲ هزار و ۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان گیلان گفت: از این تعداد روستا برای یک هزار و ۵۵ روستا، ۲۳۲ طرح هادی با اعتبار سه هزار و ۱۳۲ میلیارد ریال اجرا شده که شاخص برخورداری استان تاکنون در این بخش به ۵۲ درصد رسیده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان از مصوب بودن ۲ هزار و ۱۶۳ روستای در طرح هادی خبر داد و افزود:  سال گذشته طرح هادی ۲۲۰ روستای استان بازنگری و برای ۱۶ روستای استان طرح هادی تهیه و برای پنج روستای طرح هدف گردشگری تهیه شد که در زمینه تهیه طرح هادی شاخص ۹۷.۷ درصد است.

 

دائمی با تأکید بر لزوم توجه به حفظ بافت بومی روستایی، تصریح کرد: هدف بنیاد مسکن را حفظ بافت با ارزش مربوطه در روستاهاست و از محل اعتبارات بافت روستایی اقدام به تهیه طرح هادی برای روستاهای دارای بافت بومی می‌شود.

 

وی بیشترین اراضی گیلان را باغی و زراعی دانست و بیان کرد: در برخی از روستاها باید به سمت افزایش تراکم و احداث طبقاتی برویم تا نیاز افق ۱۰ ساله طرح هادی لحاظ شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار