کد خبر : 2298
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 آذر 1394- 36: 23

دانشجویان هوشیار باشند تا دانشگاه حیاط خلوت احزاب نشود

دانشجویان هوشیار باشند تا دانشگاه حیاط خلوت احزاب نشود

رئیس مجمع عالی بسیج استان گیلان گفت: دانشگاه باید با حفظ استقلال خود، به حیاط خلوت احزاب تبدیل نشده و از سیاست‌زدگی دور باشد.

به گزارش درگیلان، سردار نظرعلی علیزاده با تبریک فرا رسیدن روز دانشجو، اظهار داشت: دانشجو در نگاه مقام معظم رهبری و نظام همواره دارای شأن و جایگاه تعیین کننده‌ای بوده است و بر این اساس عدالت‌خواهی و مطالبه گیری از تکالیف همیشگی دانشجویان است.

وی با اشاره به شرایط فعلی کشور، از دانشجویان خواست با نگاهی مدبرانه به شرایط داخلی و بین المللی نگریسته، صاحب تحلیل باشند و خود را مدیران آینده کشور بدانند که باید با تولید علم، جامعه‌ای مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و انسانی بنا کنند.

 رئیس مجمع عالی بسیج استان گیلان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که دانشجو را یک روشنفکر تمام‌عیار مسلمان و متدین می‌دانند، اظهار کرد: بدنه جنبش دانشجویی مجموعه‌ای متعهد و دارای احساس مسئولیت نسبت به آرمان‌هاست و تحقق آرمان‌ها را در قالب مطالبه‌گری از مسئولان پیگیری می‌کند.

وی نفس فعالیت جنبش دانشجویی را همراه با درک و تحلیل سیاسی دانست اما در عین حال تصریح کرد: سیاست‌دانی با سیاست‌زدگی یا سیاست‌بازی متفاوت است و دانشجو باید قدرت تحلیل و تشخیص سیاست‌ها را داشته باشد اما اینکه ابزار دست سیاسیون شده و عامل تنش شود، مقبول نیست.

رئیس مجمع عالی بسیج استان گیلان انگیزه سیاسیون را متمایز از انگیزه جنبش دانشجویی دانست و گفت: دانشجویان در عین صداقت و پاکی دل با صراحت حرف می‌زنند و مطالبه می‌کنند و اگر این خصوصیت آلوده به اغراض سیاسی شود دیگر نمی‌توان مطالبه‌گری کرد و عدالت را محقق ساخت.

سردار علیزاده جنبش دانشجویی را دارای نقشی کلیدی در برهه‌های حساس و مهم انقلاب و نظام دانست و افزود: از دانشجویان می‌خواهم  همواره بر اساس آرمان‌ها رفتار کرده و ضد استکبار، ضد سلطه و ضد نفوذ باشید.

وی افزود: دانشجویان چشمان تیزبینی هستند که می‌توانند به‌نیابت از جامعه از مسئولان پرسش کنند و رابط بین لایه‌های مختلف مردم و نظام باشند، در واقع دانشجویان می‌توانند سربازان خط مقدم برای مبارزه با جنگ نرم و هوشمند دشمن باشند و این سربازان باید دو بازوی علم و تحلیل را توأمان داشته باشند و این‌گونه نباشد که یکی را برای کسب دیگری فراموش کنند.

رئیس مجمع عالی بسیج استان گیلان تأکید کرد: دانشگاه محل تضارب آرا و افکار است و در انتخابات پیش رو تشکل‌های دانشجویی می‌توانند با برگزاری مناظرات به آگاه‌سازی جامعه دانشجویی و ایجاد شور انتخاباتی کمک کنند که البته این مسئله پاشنه آشیل جنبش دانشجویی نیز بوده است و ما در سال‌های اخیر شاهد سوءاستفاده جریانات سیاسی از فضای بکر دانشجویی بودیم.

سردار علیزاده خاطرنشان کرد: قطعاً دانشجویان با بصیرت و تیزبینی اجازه این دخالت و تبدیل دانشگاه به حیاط خلوت احزاب سیاسی را نخواهند داد و نشان می‌دهند که دانشگاه جای مناسبی برای برنامه‌ریزی جهت اقدام علیه نظام یا سیاست‌زدگی نیست.

وی گفت: دانشجویان همواره خط مقدم مطالبه عدالت و پرسشگری بوده‌اند و جنبش دانشجویی روزهای فراز و فرود فراوانی را سپری کرده است و به‌یاری خداوند و هوشیاری دانشجویان همواره نیروهای غیرموجه را دفع کرده است./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار