کد خبر : 104805
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 اسفند 1402- 23: 0

گیلانستان گزارش می‌دهد؛

درس معاون اول قوه قضائیه در سیره مبارزه عملی با فساد/ مردم گیلان تشنه جمع شدن بساط آقازاده‌سالاری هستند

درس معاون اول قوه قضائیه در سیره مبارزه عملی با فساد/ مردم گیلان تشنه جمع شدن بساط آقازاده‌سالاری هستند

مگر برای معاون اول قوه قضائیه کمک حقوقی به فرزندانش کاری داشت؟! کمک نکرد که هیچ، بلکه راه را برای محاکمه هموار کرد و نشان داد عدالت در راس قوه می درخشد. 

به گزارش خبرنگار سرویس قضایی گیلانستان، قوه قضائیه در یک دهه گذشته در روند صعودی محبوبیت در بین مردم قرار گرفته و رئیس سابق این قوه در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ با ۱۸ میلیون و ۲۱ هزار و ۹۴۵ رای، رئیس‌جمهور اسلامی ایران شد.

 

گفتاری از قدیم رایج است که قاضی را نباید به رای مردم سپرد، چرا که همواره نتیجه هر پرونده به نفع یکی از طرفین بوده و طرف دوم همیشه ناراضی از رای قانونی قاضی است، چرا که همه دوست دارند پیروز پرونده‌های قضایی باشند!

 

ولی عملکرد درخشان قوه قضائیه رای بالای بیش از ۱۸ میلیون نفری را در پی داشت و دلیل اصلی پیروزی آیت‌الله رئیسی عملکرد وی در راس عدلیه و مجموعه همکارانشان در سراسر کشور بود.

 

امروز معاون اول قوه قضائیه درس جدیدی در سیره مبارزه عملی با فساد ثبت کرد و دو فرزندش را به دادگاه و قانون اسلامی سپرد تا اگر اتهامی مطرح بوده رسیدگی و تبرئه و یا محکوم شوند!

 

سیره‌ای که مردم به ویژه در استان گیلان تشنه آن هستند و دوست دارند بساط آقازاده‌سالاری در کل کشور برای همیشه جمع شود!

 

چرا قوه قضائیه مظلوم!؟

 

همین چند سال گذشته بود که یک مقام عالی اجرایی در برابر محاکمه برادرش چه مقاومت‌هایی که نکرد و چه غوغایی که علم نکرد! یا محاکمه یک متهم به فساد در دور افتاده ترین شهر کشور با همکاری شبکه ضد انقلاب چه غوغای بین‌المللی را بپا کرد تا متهم محاکمه نشود! اینجاست که مظلومیت قوه قضائیه بیش از پیش نمایان می‌شود!

 

حجت الاسلام والمسلمین مصدق معاون اول قوه قضائیه فرزندانش را به قانون می‌سپارد و از خطای اعلامی و کشف شده توسط ضابطین نمی‌گذرد و بر محاکمه و رسیدگی به پرونده فرزندانشان تاکید می‌کند؟! مگر کاری داشت برای شیخ مصدق عزیز کمک حقوقی به فرزندانش؟! کمک که نکرد هیچ، بلکه راه را برای محاکمه هموار کرد و نشان داد که عدالت در راس قوه می درخشد.

 

چرا قوه قضائیه مظلوم!؟

 

این مظلومیت جامانده از دوران آیت‌الله بهشتی است، مگر می‌شود با وجود هزاران رسانه در کشور، حتی یک خط در خصوص اقدام انقلابی شیخ قاضی مصدق ننوشت! البته بخشی از این بی‌توجهی به فقر محتوا و نیروی متخصص در رسانه‌های کشور به عنوان آفت بزرگ بر می‌گردد.

 

رسانه‌ها با تنبلی همواره در حوزه پدافندی تلاش کرده و آفند رسانه‌ای در رسانه‌های کشور کیمیای نایاب است.

 

شاهکار فرزندان عدلیه گیلان!

 

در انتخابات اخیر با بیش از ۵۰ نفر که در انتخابات قصد اخلال یا خرید رای داشتند فقط در دو شهرستان بندرانزلی و رضوانشهر برخورد قضایی شد، برخوردی حتی با دانه درشت‌هایی که گردن‌کشی هم می‌کردند.

 

سبحانی دادستان بندرانزلی و نیرومند دادستان رضوانشهر توسط صدها صفحه مجازی و به صورت خودجوش تجلیل شدند.

 

معتقدیم صدها اقدام قضایی در شهرستان‌ها و مرکز استان گیلان انجام ولی خبری و رسانه‌ای نشد که مستلزم دقت بیشتر فعالان رسانه‌‌ای گیلان از یک طرف و مسئولان زحمتکش حوزه رسانه در عدلیه گیلان است.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار