کد خبر : 55415
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 مرداد 1399- 16: 19

از سوی مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان؛

دستورالعمل‌ برگزاری مراسم محرم در گیلان تشریح شد/ از ثبت‌نام هیئت‌ها در سامانه تا شرایط زنجیرزنی و توزیع غذای نذری

دستورالعمل‌ برگزاری مراسم محرم در گیلان تشریح شد/ از ثبت‌نام هیئت‌ها در سامانه تا شرایط زنجیرزنی و توزیع غذای نذری

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: حتی‌الامکان مراسم‌های هیئات در فضای باز برگزار شود و زدن ماسک برای عزاداران حسینی (ع) در تمام مراسم و محافل ضروری است.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی امروز در گفت‌وگو با روابط‌عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه در ایام ماه محرم دستورالعمل‌ها برای تمام شهرها یکسان است، اظهار داشت: مراسم‌ها به صورت سختگیرانه اجرایی می‌شود و در سطح کشور با این شرایط برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمام هیات‌ها لازم است در سامانه سازمان تبلیغات اسلامی به نشانی www.beyragh.mobi ثبت‌نام و مسئول هیات تعهدنامه لازم را امضا کند، تصریح کرد: توصیه می‌شود همه هیئات و مداحان مراسم ماه محرم را برگزار نمایند تا متوسط تجمع مردم در یک هیات کم شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان تاکید کرد: حتی‌الامکان مراسم‌های هیئات در فضای باز برگزار شود و زدن ماسک برای عزاداران حسینی (ع) در تمام مراسم و محافل ضروری است.

وی تاکید کرد: در فضای بسته تنها به مدت یک ساعت و فقط برنامه‌های سخنرانی و روضه نهایتا با ظرفیت یک‌چهارم مکان می‌تواند برگزار شود.

مهدوی خاطرنشان کرد: برنامه زنجیرزنی در فضای باز برگزار شود و برای زنجیرزنی حتما از زنجیرهای شخصی استفاده و یا زنجیرها به اشخاص تا پایان دهه عزاداری واگذار شود تا بین افراد دست به دست نشود.

وی با بیان اینکه نذورات به صورت خام توزیع شود، افزود: در صورت لزوم به پخت غذا ضمن رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی در زمان طبخ توزیع به صورت بیرون‌بر و با لحاظ عدم تجمع انجام پذیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان تصریح کرد: تمهیداتی باید انجام پذیرد که هنگام ورود و خروج عزاداران از مجالس تجمع مردمی نباشد و افراد به نوبت و با فاصله وارد و یا خارج شوند.

وی افزود: افراد با کهولت سن و با بیماری‌های مزمن در خانه بمانند و تنها با استفاده از رسانه‌ها به عزاداری بپردازند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار