کد خبر : 3710
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 اسفند 1394- 12: 8

دستگیری عتیقه فروش قلابی در آستارا

دستگیری عتیقه فروش قلابی در آستارا

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: فردی که قصد فروش مجسمه بدل سازی شده از روی آثار ایلامی را داشت در شهرستان مرزی بندر آستارا به دام افتاد.

به گزارش درگیلان، رضا علیزاده در تشریح جزئیات کشف مجسمه بدل سازی شده از روی آثار ایلامی هزاره اول ق.م در یکی از روستاهای شهرستان رودبار اظهار کرد: بر اساس گزارشات واصله به یگان حفاظت کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان؛ پلیس مواد مخدر شهرستان مرزی آستارا به فردی با هویت م.ع.م که در زمینه مواد مخدر فعالیت داشته، به اتهام خرید و فروش اشیای عتیقه مشکوک شدند و اقدام به دستگیری وی کردند.

وی با بیان اینکه متهم در جریان بازجویی به خرید و فروش اشیاء تاریخی اعتراف و مدعی شد که شئ عتیقه در مخفی گاهش واقع در یکی از روستاهای رودبار قرار دارد، اضافه کرد: در این راستا دادستان شهرستان آستارا برای کشف شئ مذکور اقدام به صدور دستور نیابت قضایی به پلیس مواد مخدر شهرستان کرد.

این مسئول از کشف شئ مورد نظر در منزل پدری متهم واقع در یکی از روستاهای شهرستان رودبار خبر داد و گفت: تیم کارشناسان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان نظر قطعی خود را در خصوص بدل بودن شی مذکور و ساخت ماهرانه آن توسط مجرم اعلام کردند.

علیزاده خاطرنشان کرد: مستند به ماده ۵۶۶ مکرر قانون مجازات اسلامی علیه فرد دستگیر شده اعلام جرم شده و هم اکنون پرونده درحال سیر مراحل قانونی در محکم قضایی می باشد./ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار