کد خبر : 71314
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400- 07: 18

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان:

«دشت زمین» آسیب دیدگان خرشک را به آغوش کشید

«دشت زمین» آسیب دیدگان خرشک را به آغوش کشید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از احداث محل جدید برای سکنه آسیب‌دیده از رانش در خرشک خبر داد و گفت: پس از تحویل زمین مبلغ ۲۰ میلیون تومان بلاعوض جدید و ۸۰ میلیون تومان وام ساخت کم‌بهره نیز به خانوارهای آسیب‌دیده پرداخت می‌شود.

به گزارش گیلانستان، امیر مرادی با اشاره به آخرین اقدامات انجام‌شده در خصوص روستای رانشی خرشک در رودبار، اظهار کرد: به ۳۲ خانوار روستای خرشک مبلغ ۱۵ میلیون تومان وام بلاعوض و کمک‌های معیشتی پرداخت شده است.

وی از احداث محل جدید برای سکنه آسیب‌دیده از رانش در خرشک خبر داد و افزود: تغییر کاربری زمینی به مساحت ۵.۳ هکتار انجام‌شده و محل جدیدی به نام دشت زمین برای خرشکی ها ساخته می‌شود.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه مطالعات ژئو تکنیک زمین‌شناسی نیز در منطقه انجام‌شده، گفت: دشت زمین در حد فاصله کمتر از ۵۰۰ متری خرشک قرار دارد و آماده‌سازی زمین موردنظر نیز از امروز شروع‌شده است.

مرادی با اشاره به اینکه دولت تسهیلات ارزان و حمایتی برای آسیب دیدگان رانش در خرشک در نظر گرفته، بیان کرد: پس از تحویل زمین مبلغ ۲۰ میلیون تومان بلاعوض جدید و ۸۰ میلیون تومان وام ساخت کم‌بهره نیز به خانوارهای آسیب‌دیده پرداخت می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اقدامات دولت در جهت تأمین زیرساخت‌های زیربنایی در محله دشت زمین نیز، گفت: ۱۰ میلیارد تومان برای زیرساخت آب، برق، گاز، راه و غیره در محله جدید دشت زمین پروژه تعریف‌شده است.

در آخرین روزهای بهار امسال بود که خبر رانش شدید زمین در روستای خرشک رودبار در صدر خبرهای گیلان قرار گرفت.

میزان شدت رانش زمین در خرشک رودبار به حدی زیاد بود که اهالی این روستا به‌اجبار خانه و کاشانه خود را رها کرده و برای حفظ جان، منازل خود را رها کرده و به روستاهای اطراف و هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم گردی اسکان اضطراری داده شدند.

از همان روزهای اولیه رانش زمین در خرشک رودبار، هلال‌احمر، سپاه و بسیج پای‌کار آمده و به یاری مردم این منطقه از گیلان شتافتند، حال پس از گذشت چند روز از این حادثه صبح امروز فرمانده سپاه قدس گیلان با حضور در رودبار از روستای حادثه‌دیده خرشک بازدید به‌عمل‌آمده آورد.

چندی بعد در پی صدور غیر کارشناسی برداشت از معادن و همچنین تبانی که موجب خسارت های عدیده در روستای خرشک در رودبار شده، رئیس کل دادگستری گیلان به دادستان رودبار دستور برخورد با مسببان این ویرانی ها را صادر کرد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار