کد خبر : 103582
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1402- 01: 21

اقدام جالب گروهی از دانشجویان؛

دعوت نوبخت به مناظره در مخروبه‌ای به نام ایران الکتریک!

دعوت نوبخت به مناظره در مخروبه‌ای به نام ایران الکتریک!

جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان عدالتخواه گیلان از نوبخت در خصوص عملکرد دوران نمایندگی‌اش و معاونت دولت روحانی دعوت به مناظره کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان، محمدباقر نوبخت معاون دولت روحانی طی نامه سرگشاده‌ای توسط گروهی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان عداتخواه گیلانی با موضوع عملکرد بیش از ۳۰ ساله‌اش در دولت و مجلس دعوت به مناظره کرده‌اند.

 

مکان مناظره محل کارخانه ایران الکتریک رشت اعلام شده که در دوره‌ای که نوبخت نماینده رشت بود به بخش خصوصی ( بخوانید همسران دوستان نوبخت) واگذار و هدیه شد و سالهاست که به مخروبه‌ای تبدیل شده است!

 

مهرماه سال ۸۲ و در دورانی که اسحاق جهانگیری ( از نزدیکان نوبخت) سکاندار وزارت صنایع و معدن بود، در سکوت خبری ۷۲ درصد شرکت ایران الکتریک رشت که تا آن زمان متعلق به سازمان بازنشستگی کشوری بود، طی قراردادی که در راستای خصوصی‌سازی اعلام شده بود، به صورت اقساطی و براساس برخی شنیده‌ها با تخفیف ویژه در اختیار همسران و نزدیکان برخی شخصیت‌های سیاسی قرار گرفت.

 

مالکان جدید شرکت رشت الکتریک کسانی نبودند جز خانم‌ها خیرالنساء عسگریان همسر غلامحسین کرباسچی، فاطمه صدیقیان همسر عبدالله نوری، گیتا شاه‌نواز همسر غلامرضا قبه و سوده جبلی دختر باجناق کرباسچی.

 

مدت زیادی نگذشته بود که خریداران علی‌رغم اینکه طبق ماده ۸ قرارداد فروش، به هیچ عنوان اجازه تعطیلی شرکت را نداشتند و مکلف بودند شرکت را به بهترین نحو ممکن در جهت افزایش تولید و بهره‌وری اداره کنند اما در عمل با فروش تجهیزات و ماشین‌آلات، علاوه بر اینکه بیکاری کارگران را آغاز کردند بلکه کارخانه را نیز به تعطیلی کشاندند. در واقع سرنوشت این کارخانه پس از واگذاری این بود که به جای توسعه تولید تمامی تجهیزات کارخانه فروخته و به تعطیلی کشیده شد.

 

حالا کارخانه رشت الکتریک با قدمت بیش از ۵۰ ساله، مخروبه‌ای بیش نیست و دعوت از نوبخت برای مناظره در این مکان پیام‌های بسیاری دارد!

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار